BYD va demara în curând producția în Europa
04.01.2025
        
Distribuie acest articol!   

Producătorul chinez BYD se pregătește să își extindă prezența pe piața europeană, urmând să producă vehicule electrice direct pe Bătrînul Continent. Această mișcare are potențialul de a transforma radical dinamica industriei.

BYD își accelerează expansiunea în Europa prin producția modelelor electrice populare Dolphin și Atto 3. Fabrica de la Szeged, Ungaria, ce va fi finalizată până la sfârșitul anului 2025, reprezintă un pas strategic important în acest sens.

Cele două bestseller-uri, deja foarte populare în alte colțuri ale lumii, vor încerca să câștige teren în fața modelelor locale. Ceea ce pune presiune pe constructorii europeni, deja afectați de creșterea rapidă a gigantului chinez, și permite BYD să evite taxele vamale aplicate vehiculelor electrice importate din China. Stella Li, directorul european BYD, consideră că acesta este doar începutul. Într-un interviu acordat revistei germane Capital, ea a anunțat că un al treilea model, momentan denumit Atto 2, va face parte din ofertă, în curând.

Planul BYD este clar: nu își va mai importa vehiculele, ci le va construi acolo unde vor fi vândute. O decizie motivată de aplicarea recentă a taxelor vamale la modelele electrice chineze și de necesitatea de a accelera extinderea pe o piață europeană ultra-competitivă. Și pentru a atinge acest obiectiv, producătorul nu se zgârcește: baterii asamblate local, lanț de aprovizionare european, totul este conceput pentru a reduce dependența de China.

Înființarea unei fabrici de această amploare în Ungaria nu este o coincidență. Țara oferă o poziționare geografică ideală, la jumătatea distanței dintre Europa de Vest, o piață cheie pentru vehiculele electrice, și Europa de Est, unde cererea începe să apară. Cu o capacitate de producție în continuă creștere, această fabrică întruchipează ambiția BYD: să concureze cu constructorii europeni pe propriul lor teritoriu.

Dar afacerea nu se oprește aici. Pe lângă fabrica din Ungaria, BYD intenționează să asambleze baterii în Turcia, limitând astfel importul de celule din China. Controlul local al producției ar putea deveni un atu major împotriva concurenților care sunt adesea mai puțin abili în tranziția lor energetică.

Acestea fiind spuse, provocarea este semnificativă. Piața europeană a cunoscut o încetinire a vânzărilor în 2024, consumatorii ezitând în fața ofertei excesive și a incertitudinilor economice. Pentru a contracara această tendință, BYD și-ar putea diversifica portofoliul oferind mai multe modele plug-in hybrid, o tehnologie încă populară la mulți cumpărători.

Sosirea BYD în Europa este îngrijorătoare, pentru că producătorul chinez a demonstrat deja că are capacitatea de a schimba echilibrul industriei. În China, a depășit Tesla la vânzări, devenind liderul absolut al pieței de automobile electrice. Acum, în Europa, intenționează să repete această performanță, mizând pe o gamă variată de modele, prețuri competitive și abilitatea de a se adapta rapid la reglementările locale.

Mesajul pentru constructorii europeni este clar: vor trebui să își intensifice eforturile pentru a-și păstra cotele de piață. Jucători istorici, precum Volkswagen sau Stellantis, aflați deja în plin proces de restructurare pentru a face față electrificării, riscă să piardă teren în fața ascensiunii BYD. Chiar și mărcile premium ar putea simți impactul, având în vedere că BYD știe cum să atragă clienții printr-un excelent raport calitate-preț.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!