
Din motive evidente de cost, Audi a fost nevoit să facă rabat la calitatea anumitor materiale folosite la modelele sale. Constructorul german intenționează să revină rapid la standardele din trecut.
Reducerea calității a fost destul de vizibilă la ultimele generații Audi A3 și A1. Această surpriză neplăcută s-a regăsit și pe modele mai pretențioase, precum Q5, A5 și chiar Q6 e-tron, chiar dacă în cazul acestora fenomenul nu a fost atât de vizibil.
Această practică a economiilor făcute „în locuri greșite” nu trebuie atribuită exclusiv mărcii Audi. La Volkswagen și la Mercedes se întâmplă fel de câțiva ani. La BMW, ultimele generații Seria 1 și Seria 2 trădează și ele unele economii la anumite niveluri, în special în ceea ce privește calitatea anumitor materiale plastice din interior.
Și pentru prima dată, un înalt responsabil al unui producător recunoaște existența unei anumite relaxări la acest nivel. Este vorba de Oscar da Silva Martins, responsabil de produs și tehnologii de comunicare la Audi, care a demonstrat în fața jurnaliștilor de la Motor1.com Germania o rară sinceritate autocritică, declarând: „În trecut, calitatea noastră a fost cu siguranță mai bună, dar vom reveni la aceste niveluri”.
El a recunoscut, de asemenea, că este posibil ca Audi să fi subestimat așteptările clienților și mass-media și că s-ar putea să se fi făcut reduceri de costuri în locuri greșite. O astfel de admitere este destul de neobișnuită în sector. În paralel, cei de la Audi dau asigurări că în curând vor urma îmbunătățiri în acest domeniu.
Dar care este problema? Ea nu ține neapărat de ceea ce vezi sau atingi, pentru că la prima vedere totul pare a fi încă de bună calitate. Dar la o analiză mai atentă, apar detalii care ar fi fost de neconceput cu doar câțiva ani în urmă.
Plasticul dur, folosit pe panourile ușilor și pe tabloul de bord, de exemplu, era un material complet interzis acum câțiva ani la Audi. Aceeași situație este și cu anumite ornamente din plastic vopsite din jurul mânerelor ușilor și consolei centrale, care se deteriorează vizibil în timp. În ceea ce privește piesele din aluminiu șlefuit, care dădeau noblețe finisajelor interioare ale modelelor Audi, acum sunt înlocuite cu inserții din plastic care încearcă să imite acest material.
Astăzi, economiile de materiale sunt tot mai vizibile. Având în vedere prețurile extrem de piperate ale modelelor Audi, această alegere s-ar putea dovedi riscantă pe termen lung. Mai ales dacă Audi își va propune să vândă mai puțin, dar mai scump. Dar pentru a vinde mai scump, calitatea trebuie să fie impecabilă…
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!