
Zilele trecute relatam AICI despre profitul Grupului Stellantis, aflat în cădere liberă, un regres care a coincis cu debarcarea CEO-ului, Carlos Tavares. Revenim acum asupra acestui subiect, tema fiind, de data aceasta, remunerația uriașă a fostului șef.
Fostul CEO Stellantis va fi plătit cu 23 de milioane de euro pentru anul financiar 2024. Un salariu redus cu 37% față de cele 36,5 milioane încasate în anul financiar 2023, din cauza rezultatelor slabe ale grupului.
Aflat la cârma Stellantis din 2021, Carlos Tavares ar fi primit în total peste 100 de milioane de euro. El a fost demis pe 1 decembrie 2024.
Chiar și pentru debarcare, el trebuie să primească 2 milioane de euro, sub foma unei indemnizații de concediere. Această sumă se adaugă celor 20,5 milioane de euro care reprezintă diverse bonusuri. Circa 10 milioane de euro reprezintă „bonus pentru atingerea unui stadiu de transformare a companiei”, corespunzător succesului electrificării mărcilor din grup.
Un alt bonus, de peste „10,5 milioane de euro, reprezintă restul bonusurilor pe termen lung, decontate în acțiuni ale companiei, și 500.000 de euro în „beneficii de pensionare”, după cum precizează grupul Stellantis în raportul său anual.
Stellantis a prezentat recent rezultatele sale anuale. În 2024, profitul net al companiei a scăzut cu 70% (5,5 miliarde de euro), iar marja operațională s-a redus la 5,5%. De asemenea, în ultimele 12 luni prețul acțiunilor Stellantis a scăzut cu aproximativ 50%.
John Elkann, președinte interimar Stellantis, a declarat că grupul are „candidați excelenți, atât pe plan intern, cât și pe plan extern”, la funcția de CEO. Numele noului director executiv va fi „anunțat în prima jumătate a anului”, a adăugat el.
Presa auto speculează pe tema conviețuirii celor 15 mărci din cadrul grupului Stelantis, care s-ar fi epuizat. Se vorbește tot mai insistent despre „durabilitatea fiecarui brand”, iar John Elkann nu mai face un secret din posibila schimbare de configurație a galaxiei Stellantis.