La fiecare mașină vândută, Ferrari câștigă echivalentul unui... Porsche 911 Carrera!
19.03.2025
        
Distribuie acest articol!   

Când vine vorba de profitabilitate, Ferrari este, mai mult ca niciodată, reperul absolut în lumea producătorilor de automobile. Chiar dacă brandul de la Maranello are volume foarte mici, comparativ cu giganții industriei auto, marjele realizate de acest brand sunt de-a dreptul fabuloase.

În ultima perioadă s-a vorbit mult despre marja medie Ferrari și se speculează că aceasta ar fi nici mai mult și nici mai puțin decât ar echivalentul unui Porsche 911 Carrera nou-nouț!

Se știe că Ferrari beneficiază în continuare de o rentabilitate extraordinară. Aceasta este mai mare ca oricând, având în vedere cifrele pentru anul 2024, comunicate recent. Nu doar că Ferrari a atins anul trecut un nou record, cu 13.752 de mașini vândute, ci și profiturile companiei au crescut cu 21% față de 2023, care la vremea lui a fost un an foarte bun!

După un bonus generos, de 13.500 de euro, pentru rezultatele din 2023, angajații Ferrari au primit acum un bonus de 14.400 de euro, datorită acestor cifre foarte bune.

Chiar dacă anul 2025 ar putea fi ceva mai complicat, din cauza scăderii pieței chineze (care afectează chiar și mărci precum Ferrari) și a contextului internațional mai puțin propice, producătorul italian rămâne de departe cea mai profitabilă marcă de automobile din lume, la momentul actual.

Potrivit jurnaliştilor belgieni de la Moniteur Automobile, rentabilitatea Ferrari este ilustrată perfect de marja realizată la fiecare mașină produsă la Maranello. 137.000 de euro este, de fapt, ceea ce Ferrari ar câștiga în medie pentru fiecare mașină vândută.

Spre comparație, un Porsche 911 Carrera costă în prezent 131.700 de euro fără opțiuni. Ceea ce înseamnă că suma primită de Ferrari pentru fiecare mașină livrată ar depăși întreaga valoare a unei mașinii sport germane!

Iar pe lângă prețul mașinilor, care depășește 200.000 de euro pentru cele mai accesibile modele din gama Ferrari, este evident că dotările opționale și personalizările asigură companiei marje impresionante. Și nu este deloc neobișnuit ca opționalele unui Ferrari să depășească 100.000 de euro. Sunt cifre și valori la care alți constructori nici măcar nu visează!

Distribuie acest articol!