BYD promite o putere de încărcare uluitoare pentru noile sale modele electrice
18.04.2025
        
Distribuie acest articol!   

Deși nu este renumit în mod special pentru eficiența încărcării rapide a vehiculelor sale electrice, constructorul chinez BYD a dezvăluit două modele noi și o platformă inovatoare, cu performanțe electrice deosebite.

BYD comercializează mașini electrice în Europa de câțiva ani, remarcându-se mai degrabă prin rafinamentul designului interior decât prin eficiența sistemelor de propulsie. Însă noile modele, prezentate de gigantul auto în cadrul unei conferințe organizate în China, se aliniază la cele mai înalte standarde globale în ceea ce privește puterea și viteza de încărcare.

Super e-Platform este numele arhitecturii electrice prezentate cu această ocazie. Este compusă dintr-o baterie cu proprietăți deosebite, Flash Charging Battery, care posedă „un canal ionic ultrarapid între anod și catodul bateriei pentru un curent de încărcare maxim de 1.000 A și o rată de încărcare maximă de 10 C”, conform comunicatului oficial.

Bazată pe cipuri capabile să suporte o „tensiune de 1500 volți”, funcționează cu o tensiune de 1000 volți și poate gestiona o putere maximă de încărcare de 1000 kW, în timp ce cele mai bune modele de pe piață, din acest punct de vedere, în prezent abia depășesc 300 kW.

Promisiunile BYD sunt impresionante, întrucât o capacitate de recuperare de 400 km de autonomie se realizează în doar 5 minute, cu condiția existenței unor terminale ultra-puternice cu tehnologie compatibilă. De aceea, constructorul chinez se pregătește să instaleze o rețea de 4.000 de terminale în China, cu o putere maximă de… 1.360 kW!

BYD a dezvăluit, de asemenea, primele două modele bazate pe această Super e-Platform, Han L și Tang L, care înlocuiesc berlina Han și, respectiv, SUV-ul Tang. Este anunțată o putere maximă de 580 kW sau 788 CP pentru cele două modele, dar surse chineze, precum CarNewsChina, menționează mai degrabă 810 kW în putere maximă sau 1.101 CP. Suficient pentru a concura teoretic cu Tesla Model S Plaid și Porsche Taycan Turbo GT în performanță, dar nu și cu Xiaomi SU7 Ultra și cei peste 1.500 CP ai acestui model.

Potrivit presei chineze, Han L are baterii LFP de 83,2 kWh și, în versiunea sa cea mai puternică (1101 CP), poate accelera de la 0 la 100 km/h în 2,7 secunde și atinge o viteză maximă de 305 km/h. Tang L, la rândul său, folosește baterii LPF de 100,5 kWh în versiunea sa de top (cu aceeași putere maximă), trece de la 0 la 100 km/h în 3,6 secunde și atinge o viteză maximă de 287 km/h.

Prețul pentru Byd Han L va începe cu echivalentul a 34.175 de euro în China, în versiunea de bază, datorită subvențiilor publice generoase, iar Tang L, de la 35.440 de euro. Aceste două modele vor costa, evident, mai mult dacă ar ajunge în Europa. Și aici vor fi necesare terminale speciale pentru a atinge aceste puteri de încărcare (care nu există în prezent). Promisiunile BYD sunt oricum surprinzătoare, pentru că, în afară de masa bateriilor, performanța electrică a acestei arhitecturi ar face ca dezvoltarea bateriilor solide să fie aproape inutilă.

Distribuie acest articol!