Ferrari - tot mai exclusivist, cu clienți tot mai mulți și mai tineri. Producția este contractată până în 2027
05.04.2025
        
Distribuie acest articol!   

Pentru Ferrari, 2024 a fost încă un an de recorduri la vânzări. Noutatea, în această privință, o constituie profilul clientului. Potrivit lui Benedetto Vigna, CEO Ferrari, clienții renumitei companii italiene sunt din ce în ce mai tineri.

În prezent, 40% dintre clienții noi au vârsta sub 40 de ani. O proporție surprinzător de mare, având în vedere că Ferrari a fost întotdeauna sinonim cu o investiție, deci un brand rezervat clientelei bogate și de cele mai multe ori mai în vârstă. Cu toate acestea, o nouă dinamică pare să apară în privința vânzărilor brandului italian: scăderea vârstei medii a cumpărătorilor. O schimbare semnificativă, care ia amploare de la an la an.

Statistica indică o progresie notabilă față de 2023, unde această grupă de vârstă reprezenta doar 30% dintre cumpărători. Pentru brand, această evoluție este rezultatul unei munci strategice. „Nu știu cum e la alte mărci, dar pentru noi este o realizare pe care o datorăm echipei noastre”, a declarat Vigna referitor la această tendință, ce poate părea de-a dreptul paradoxală, având în vedere politica strictă de exclusivitate de la Ferrari.

În 2024, aproape 81% dintre modelele vândute au fost clienților existenți. Și dintre aceștia, 48% dețineau deja mai multe Ferrari-uri. Cu alte cuvinte, în ciuda unei clientele mai tinere, accesul la brand rămâne în principal rezervat persoanelor din interior. Prin urmare, firma din Maranello trebuie să lucreze în continuare pentru a-și reînnoi clientela. Dar acest demers pare să fi început, iar rezultatele ar trebui să apară în anii următori.

În 2024, Ferrari a înregistrat un total de 13.752 de vehicule vândute în întreaga lume. Statele Unite rămân pe piața principală a producătorului, cu 3.527 de unități vândute. Germania și Japonia ocupă locul doi, respectiv al treilea, cu 1.827 și 1.445 de mașini vândute. Sosirea lui Purosangue, primul SUV al mărcii, a contribuit fără îndoială la această transformare a clientului tipic.

Noul model, care a reușit să atragă o clientelă mai largă, s-a impus ca al doilea cel mai bine vândut Ferrari în perioada ianuarie-august 2024, cu 1.489 de unități livrate. A fost depășit cu puțin de Ferrari Roma, care a totalizat 1.870 de livrări în aceeași perioadă.

Pentru 2025, Ferrari intenționează să continue această dinamică, concentrându-se pe noi modele emblematice. 12Cilindri și F80 sunt deja anunțate ca succese asigurate. Cu toate acestea, pentru a spera să achiziționați unul dintre aceste modele, va trebui să aveți răbdare, pentru că producția este integral contractată, inclusiv pentru 2026.

Asta înseamnă că noile comenzi pot fi onorate abia din 2027. Un succes nu demonstrează doar soliditatea Ferrari pe piața auto de lux, dar și capacitatea de a evolua pentru a atrage o nouă generație de cumpărători.

Cu modele din ce în ce mai exclusiviste și tot mai atractivă în rândul tinerilor bogați, firma Maranello continuă să domine segmentul supermașinilor high-end. Rămâne de văzut cum își va gestiona tranziția la electromobilitate. De altfel, sosirea primului model „zero emisii” a fost amânată, dar este în pregătire.

Au fost observate câteva prototipuri aflate în teste, acompaniate de zgomote false de evacuare, pentru a le masca propulsia electrică. Cei de la Ferrari au promis că prima lor mașină electrică va fi demnă de acest nume, deci va oferi aceeași plăcere de a conduce ca modelele termice.

Distribuie acest articol!