În urmă cu 100 de ani, Citroën a folosit Turnul Eiffel ca suport publicitar
27.07.2025
        
Distribuie acest articol!   

Astăzi este oarecum uitat faptul că, în urmă cu un secol, Citroën a folosit Turnul Eiffel ca suport publicitar, timp de nouă ani. Instalația i-a servit drept reper final lui Charles Lindbergh, în timpul traversării solitare a Atlanticului pe care acesta a reușit-o în 1927.

Atunci când vă aflați la Paris și zăriți Turnul Eiffel, merită să vă amintiți de una dintre cele mai spectaculoase idei publicitare din istorie. Pe 4 iulie 1925, deci în urmă cu 100 de ani, marca franceză a transformat colosul de oțel din capitala Franței într-un imens suport publicitar.

Celebrul constructor de automobile a avut îndrăzneața idee, pentru acea epocă, de a-și afișa numele cu litere luminoase uriașe. Proiectul a fost realizat de inginerul Fernand Jacopozzi și a reprezentat o adevărată performanță tehnologică în epocă.

Nu mai puțin de 250.000 de becuri, în șase culori diferite, conectate prin 6 kilometri de cabluri electrice, au transformat Turnul Eiffel într-un suport publicitar nemaivăzut până atunci, simbol luminos al modernității și inovației.

Instalația permitea crearea a nouă scene succesive în 40 de secunde, afișând șase culori diferite și reprezentând, printre altele, stele căzătoare și semne zodiacale. La sfârșitul ciclului de afișare, numele Citroën apărea vertical, împreună cu sigla mărcii. Un spectacol vizual magic, mai ales pentru acea vreme.

Instalația Citroën a rezistat până în 1934, cu câteva variații. În 1928, au apărut două cadrane orare cu diametrul de 20 de metri, iar în 1934 a fost adăugat un termometru gigantic, de 160 de metri înălțime, care arăta temperatura aerului la Paris.

Legat tot de această reclamă fără precedent, merită amintit și faptul că, în 1927, aviatorul american Charles Lindbergh, în celebrul său zbor de la New York la Paris, a folosit Turnul Eiffel și inscripțiile sale luminoase drept punct de reper în noapte. Iluminarea spectaculoasă a turnului, transformat într-un adevărat far urban, l-a ghidat în ultimele minute ale zborului istoric, înainte de a ateriza pe aeroportul Le Bourget din Paris.

Un aspect care subliniază încă o dată impactul extraordinar al instalației create de Citroën, care a depășit astfel granițele publicității, devenind parte dintr-un moment definitoriu al istoriei aviației. Iar spectaculoasele flash-uri din prezent, ale celor 20.000 de becuri care se aprind în fiecare zi între orele 20:00 și 1:00, un adevărat magnet turistic, pot fi considerate o moștenire îndepărtată a publicității Citroën din urmă cu un secol.

Distribuie acest articol!