Confruntați cu o concurență tot mai dură din partea producătorilor chinezi, General Motors (GM) și Hyundai Motor au anunțat un parteneriat strategic pentru dezvoltarea în comun a cinci noi vehicule.
În cadrul acestei asocieri vor fi produse în comun patru automobile cu combustie și hibrid (un SUV compact, o citadină și două modele comerciale ușoare), plus un van electric.
Cu un obiectiv anual de producție de 800.000 de unități, acordul permite GM să își consolideze poziția pe piața nord-americană, în contextul apariției producătorilor chinezi, inclusiv în segmentul vehiculelor utilitare.
După abandonarea proiectului pentru producerea de modele electrice în cooperare cu Honda, această alianță oferă GM acces la hibrizii Hyundai. O tehnologie care până acum care nu a fost încă dezvoltată intern de concernul american.
În schimb, pentru producătorul sud-coreean această cooperare vine cu oportunitatea intrării pe noi segmente. Pentru Hyndai, minivanurile și camionetele de dimensiuni medii oferă noi deschideri în America de Nord.
Acest parteneriat marchează o premieră importantă pentru Hyundai, fiind primul proiect major de dezvoltare în comun a unor modele.
Cele două grupuri nu au specificat unde vor fi fabricate toatde aceste modele, dar Hyundai a anunțat că va crește capacitatea de producție la uzina sa din Georgia, SUA, continuând în același timp operațiunile din Brazilia. Parteneriatul vine într-un moment în care tarifele vamale și concurența producătorilor chinezi, cu vehicule low-cost, amenință marjele giganților tradiționali.
Shilpan Amin, vicepreședinte GM și șeful departamentului global de achiziții și aprovizionare, a declarat că viitoarele modele sunt destinate pieței nord-americane, precum și celei din America Latină, unde vehiculele chineze ar putea acapara o cotă de piață de 20% până în 2027.



















