Își revin modelele electrice ale Grupului Volkswagen?
12.08.2025
        
Distribuie acest articol!   

Încă de la începutul anului, modelele electrice ale Grupului Volkswagen au dominat pozițiile de top ale vânzărilor auto din Europa. Rateurile colosului german din urmă cu doar câțiva ani, în ceea ce privește oferta de electromobilitate, par să fie de domeniul trecutului.

În primele patru luni ale anului 2025, Volkswagen ID.7 a fost a treia cea mai bine vândută mașină electrică din Europa, după Tesla Model Y și Skoda Enyaq.

Cinci modele din Top 10 cele mai vândute modele electrice în Europa, aparțin Grupului Volkswagen. Spre comparație, în 2024 au fost doar trei.

În primele patru luni ale anului 2025 s-au vândut 758.185 de vehicule electrice în Europa (UE plus Marea Britanie și Norvegia), în creștere cu 27,8% față de aceeași perioadă a anului trecut. Iar Grupul Volkswagen este deosebit de activ în această privință.

Tesla Model Y rămâne lider, urmat de Skoda Enyaq, Volkswagen ID.7, Volkswagen ID.4, Tesla Model 3, Volkswagen ID.3 și Renault 5. Grupul Volkswagen a vândut astfel în total de 214.578 de unități, mai mult decât dublu față de anul trecut (101.968).

Creșterea este notabilă, mai ales dacă se are în vedere începutul dificil al producătorului german în domeniul electric. Lansarea ID.3 în 2019 a fost marcată de întârzieri semnificative, primele livrări începând abia în septembrie 2020.

Modelul a întâmpinat probleme cu afișajul head-up și actualizările de software, care i-au întârziat lansarea, precum și pe partea de service post-vânzare.

Pentru a recupera timpul pierdut, Volkswagen a redus în mod regulat prețurile și a oferit oferte promoționale. Nu a obținut succesul scontat, în special din cauza pandemiei, care a perturbat serios piața. În 2023, ID.3 a beneficiat de un facelift, odată cu adoptarea unui sistem multimedia complet revizuit.

Apoi, pentru ID.4 marca s-a concentrat rapid pe prețuri cât mai atractive, la fel ca Skoda, cu Enyaq. Iar politica grupului de a prioritiza modelele electrice, în urma scandalului Dieselgate, din 2015, începe acum să dea roade.

Distribuie acest articol!