Jeep ajustează prețurile și repoziționează anumite modele
15.08.2025
        
Distribuie acest articol!   

Ca mulți alți constructori, Jeep a încercat să majoreze prețurile în ultimii ani. Dar, având în vedere scăderea accentuată a vânzărilor, CEO-ul Bob Broderdorf consideră că acestea trebuie reduse din nou.

Jeep a fost mult timp cea mai profitabilă marcă a fostului grup FCA. În perioada de vârf din 2018 a vândut peste un milion de mașini în întreaga lume, dintre care 973.227 în Statele Unite.

A urmat o scădere bruscă, iar anul trecut s-au vândut doar 587.722 de vehicule noi pe cealaltă parte a Atlanticului.

Această scădere pe piața principală a brandului Jeep a fost atribuită întreruperii producției modelului Cherokee, dar și creșterilor de prețuri, considerate prea mari. Noul CEO Jeep anunță că aceste probleme au fost deja rezolvate.

Broderdorf afirmă că „prețurile tuturor modelelor, altele decât Wrangler, au fost ajustate în mod corespunzător”, ceea ce, crede el, pune capăt „problemei prețurilor”. În detaliu însă, reducerile de preț se limitează la cel mult câteva mii de dolari, conform configuratorului mărcii din Statele Unite.

Dealerii americani, în schimb, oferă reduceri mult mai mari, însă în Europa nu există reduceri de preț semnificative. În Statele Unite, revenirea modelului Cherokee în ofertă și sosirea celui mai recent Compass ar trebui să permită mărcii Jeep să își crească volumele de vânzări.

Pe de altă parte, nu a fost deloc surprinzător să vedem Jeep încercând să își majoreze prețurile, având în vedere că toți constructorii fac același lucru de la începutul deceniului. În același timp, Jeep a încercat o repoziționare premium pentru unele dintre modelele sale, care se află în segmente dominate de BMW, Mercedes-Benz și Audi.

Distribuie acest articol!