Xiaomi s-a decis: vine în Europa
24.08.2025
        
Distribuie acest articol!   

William Lu, președintele Xiaomi, a confirmat venirea în Europa a producătorului chinez de automobile electrice. Anunțul a fost făcut în contextul în care compania a anunțat rezultate record în al doilea trimestru din 2025.

Xiaomi a livrat 81.302 vehicule în Q2 din 2025, ceea ce reprezintă o creștere de 198%, în condițiile în care compania se luptă să satisfacă cererea tot mai mare.

Debarcarea Xiaomi în Europa este programată pentru 2027. Constructorul își propune să cucerească Bătrânul Continent cu modelele sale SU7 și YU7, iar printre temele prioritare se numără îmbunătățirea fiabilității și depășirea concurenței locale.

Xiaomi se află în postura aparent de invidiat, în care succesul neașteptat provoacă bătăi de cap. Este genul de problemă la care visează orice producător. Compania este literalmente asaltată de comenzi pentru mașinile sale electrice. Sunt atât de multe încât William Lu, președintele companiei, a trebuit să recunoască deschis că timpii de așteptare sunt lungi: 41 de săptămâni pentru SU7 și chiar 58 de săptămâni pentru YU7.

În spatele acestor întârzieri interminabile se află un succes comercial răsunător. Doar SU7 a înregistrat 75.869 de livrări trimestrul trecut. O cifră cu care puțini producători europeni tradiționali se pot mândri.

Această avalanșă de comenzi se traduce prin venituri de 2,87 miliarde de dolari în ultimul trimestrul. La fel de impresionantă este și creșterea marjei brute la 26,4% în Q2, comparativ cu 15,4% în aceeași perioadă a anului trecut. Pierderile operaționale s-au redus, iar William Lu chiar prezice profitabilitate pentru a doua jumătate a anului.

Producția pur și simplu nu poate ține pasul cu cererea, în timp ce conducerea Xiaomi vrea să vândă mai mult. Soluția? Cucerirea Europei. Dacă totul merge bine, SU7 și YU7 vor ajunge aici în 2027. În China, sedanul pornește de la 28.000 de euro, iar SUV-ul se așteaptă să coste în jur de 35.000 de euro. Prețurile vor fi revizuite semnificativ în sus, deoarece, fără o fabrică locală, importurile vor fi supuse taxelor vamale.

Xiaomi SU7

Între timp, Xiaomi transmite o serie de semnale pentru europa. William Lu a distribuit o fotografie pe Weibo cu un SU7 înmatriculat în Germania și prezentat ca primul prototip care pune piciorul pe pământ european.

Sosirea acestui producător chinez pe Bătrânul Continent nu va fi simplă, știut fiind faptul că SU7 a terminat pe ultimul loc într-un studiu privind fiabilitatea mașinilor electrice din China. Nu este exact imaginea pe care vrei să o proiectezi atunci când intri pe o piață atât de exigentă precum Europa!

Xiaomi trebuie să se aștepte, de asemenea, la o concurență acerbă, deoarece mărcile europene nu vor fi lipsite de reacție în fața prețurilor agresive ale noilor competitori chinezi. Compania va trebui să demonstreze că poate concura nu numai la preț, ci și la calitate, fiabilitate și servicii post-vânzare.

Cu toate acestea, Xiaomi are avantaje semnificative. Se bucură deja de recunoaștere globală datorită smartphone-urilor sale, iar până în 2027 Xiaomi va avea la dispoziție doi ani pentru a-și perfecționa producția, a îmbunătăți fiabilitatea modelelor și a se pregăti pentru lansarea europeană.

Distribuie acest articol!