Cea mai rapidă mașină de pe planetă este de-acum un supercar electric chinezesc
23.09.2025
        
Distribuie acest articol!   

Bugatti Chiron Super Sport 300+ nu mai este cea mai rapidă mașină din lume! Recordul a fost doborât oficial de Yangwang U9 Xtreme. Supercarul chinez cu propulsie electrică și 3.019 CP sub capotă a fost înregistrat rulând cu viteza de 496,22 km/h, ceea ce îi conferă titlul de cel mai rapid automobil de serie din lume.

Cu câteva zile înainte, Yangwang reușise să atingă 472 km/h cu versiunea U9 Track, care dezvoltă și ea peste 3.000 de cai putere. A devenit la momentul respectiv cea mai rapidă mașină electrică din toate timpurile, depășind cu ușurință recordul de 412 km/h stabilit de Rimac Nevera.

Din 2019, recordul de viteză aparținea oficial hypercarului Bugatti Chiron Super Sport 300+, care a atins viteza maximă de 490 km/h pe pista Ehra Lessien, deținută de Grupul Volkswagen. Dar recordul de viteză înscris în Cartea Recordurilor Guinness, care necesită ca mașina să efectueze tentativa de record în ambele sensuri pe aceeași pistă (păstrând media celor două viteze maxime), a fost stabilit de SSC Tuatara, în 2022: 455 km/h.

Yangwang a revenit pe pista din Papenburg cu o ediție U9 Track îmbunătățită (cu setări de suspensie ușor diferite) și de data aceasta a atins 496,22 km/h. Bugatti Chiron Super Sport 300+ a fost învins de o mașină electrică! Dar cum noul record a fost măsurat doar într-o singură direcție, SSC Tuatara își păstrează oficial coroana mondială cu o viteză medie de 455,3 km/h. Simbolic însă, performanța lui U9 Xtreme marchează o piatră de hotar istorică: o mașină electrică chinezească depășește Bugatti pe terenul acestuia.

Fișa tehnică a straniului hypercar chinez nu este cunoscută foarte detaliat, dar oficial se știe că are 3.019 CP (mai mult decât dublu față de versiunea „clasică”!), cântărește 2.480 kg fără încărcătură și este dotat cu un sistem electric de 1.200 de volți și baterii cu o densitate energetică fără precedent. Pentru acest record, mașina a fost echipată cu anvelope Giti personalizate, cu un profil semi-slick.

Constructorul își propune să învingă toate cele mai bune supermașini de pe piață, inclusiv să stabilească cel mai rapid timp al Nordschleife. O performanță impresionantă pentru o marcă atât de tânără, mai ales dacă ne gândim că recordul stabilit de Bugatti Chiron a fost mult timp râvnit de producători precum Koenigsegg, SSC și Hennessey.

Yangwang, care este un brand premium din portofoliul gigantului chinez BYD, nu intenționează să facă din acesta un model produs în mare serie. Producția va fi limitată la 30 de unități la nivel mondial, un număr care ar trebui să stârnească interesul colecționarilor. Nu a fost încă anunțat niciun preț, dar se știe că clienții vor putea alege între această configurație fără aripă spate fixă ​​(favorizând viteza maximă) și o variantă cu forță de apăsare aerodinamică sporită, pentru circuit.

Distribuie acest articol!