Norvegienii au testat autonomia celor mai populare mașini electrice. Iată modelele câștigătoare
16.09.2025
        
Distribuie acest articol!   

Pentru a ajuta șoferii să aleagă în cunoștință de cauză, federația auto norvegiană (Norges Automobil-Forbund / NAF) a testat autonomia mașinilor electrice în condiții reale de utilizare. În vizor au fost 27 dintre cele mai răspândite modele.

Testul are o importanță aparte, având în vedere că Norvegia este țara în care mașinile electrice din lume au cea mai mare pondere în piață.

În iunie anul acesta, de pildă, vânzările de mașini electrice au depășit 96%. Din cele aproape 19.000 de mașini vândute, doar 577 erau echipate cu motor termic și doar puțin peste 100 aveau exclusiv motoare cu ardere internă, restul fiind hibride.

Prin urmare, mașinile electrice sunt un subiect important în această țară, iar NAF testează autonomia celor mai populare modele de pe piață. Efectuate în condiții reale, de două ori pe an, unul vara și unul iarna, aceste teste au deja o vechime de cinci ani.

Testele sunt efectuate pentru a simula condițiile reale ale șoferului norvegian mediu: condus în principal pe drumuri secundare, cu o viteză medie de 70 km/h și cu două secțiuni de autostradă. Numărul real de kilometri parcurși este apoi înregistrat atunci când bateria mașinii este complet descărcată.

Pentru cel mai recent test de autonomie în condiții reale, rezultate au fos mai mult decât satisfăcătoare: 15 dintre cele 27 de modele au depășit autonomia certificată WLTP.

Printre modelele remarcate s-au numărat Tesla Model Y, care a înregistrat 652 km de autonomie (în loc de 586 km certificați de ciclul WLTP, deci un plus de 66 km), urmat de Zeekr 7X, cu 593 km (+52 km); BYD Tang, cu 572 km (+42 km); Peugeot e-5008, 516 km (+28 km) și MG S5, cu 492 km (+27 km).

Au mai punctat Volkswagen ID.7 GTX Tourer cu 595 km (+27 km), Polestar 4 cu 627 km (+27 km), BMW iX cu 691 km (+23 km), BYD Sealion 7 cu 523 km (+21 km), Tesla Model 3 cu 721 km (+19 km), Lotus Emeya cu 450 km (+15 km), Opel Grandland cu 583 km (+14 km); Mercedes G-Class cu 467 km (+12 km), Voyah Courage cu 452 km (+12 km) și Porsche Macan cu 548 km (+5 km).

Modelul cu cea mai mare autonomie în condiții reale din acest test a fost Lucid Air, cu 829 km. În același timp, acesta a fost și modelul cu cea mai mare pierdere în comparație cu autonomia certificată WLTP, de 960 km, adică -131 km.

Distribuie acest articol!