Pentru a evita falimentul, acest producător ia în considerare vânzarea propriului sediu central
17.09.2025
        
Distribuie acest articol!   

Cei care urmăresc actualitatea din industria auto cunosc, desigur, că Nissan trece printr-o perioadă dificilă. Se pare că situația este mult mai gravă decât ne-am putea imagina, din moment ce constructorul japonez ia în considerare vânzarea sediului central din Yokohama, în încercarea de a-și reduce costurile.

Nissan se confruntă cu o situație financiară dificilă, iar conform rapoartelor de la publicația media japoneză Nikkei Asia și de la postul public de radio NHK, clădirea Minato-Mirai 21, evaluată la peste 100 de miliarde de yeni (aproximativ 700 de milioane de dolari), se află pe o listă de active care vor fi vândute până în martie 2026.

Această potențială vânzare face parte dintr-un plan de restructurare mai amplu. Noul CEO Nissan, Ivan Espinosa, a dezvăluit un plan de redresare care include vânzarea unor active majore, însă nu a menționat încă în mod explicit sediul central. Dacă vânzarea se concretizează, Nissan ar putea continua să ocupe sediul în calitate de chiriaș, o strategie deja utilizată în sector, așa cum a făcut McLaren cu sediul său central din Marea Britanie.

Această decizie ar fi simbolică, dar în conformitate cu o serie de măsuri drastice deja implementate. După ce a înregistrat o pierdere netă de 4,5 miliarde de dolari în precedentul an fiscal, Nissan intenționează să închidă șapte fabrici, inclusiv două în Japonia (Oppama și Shonan), și să elimine 20.000 de locuri de muncă la nivel mondial.

Pentru a reduce costurile, producătorul a oprit, de asemenea, dezvoltarea mai multor modele, reducând numărul platformelor tehnice la șapte, față de 13, câte era anterior. O reorganizare a liniei de producție vizează simplificarea pieselor cu 70%, într-un efort de standardizare.

Situația internă este atât de dificilă încât 3.000 de angajați din departamentul de cercetare și dezvoltare au fost redirecționați către proiecte axate exclusiv pe reducerea costurilor. Nissan mizează, de asemenea, pe colaborări cu partenerii săi pentru a reduce presiunea financiară.

Modele comune cu Renault, cum ar fi Micra, care va fi bazat pe Renault 5, sunt în prezent în curs de dezvoltare. Grupul dorește, de asemenea, să își consolideze colaborarea cu Mitsubishi și are în vedere externalizarea unei părți din producție către partenerul său chinez Dongfeng, în anumite fabrici subutilizate, în special cea din Sunderland, Marea Britanie.

După eșecul fuziunii planificate cu Honda, Nissan încearcă acum să se adapteze pe cont propriu la schimbările din industria auto globală. Vânzarea sediului central ar putea deveni unul dintre cele mai semnificative simboluri ale acestei adaptări.

Distribuie acest articol!