Cu noul iX3, BMW pare să fi găsit formula miraculoasă pentru vânzarea de mașini electrice
26.10.2025
        
Distribuie acest articol!   

Disponibil pe piață de doar câteva săptămâni, noul BMW iX3 a depășit toate așteptările. Marca a primit deja peste 3.000 de comenzi. Un succes pe care nimeni nu-l anticipase…

În septembrie, la Salonul Auto de la München, BMW a dezvăluit noul iX3. Acest SUV complet electric revoluționează genul, cu un design complet nou, dar mai presus de toate cu o specificație tehnică care a impulsionat instantaneu vânzările. Rezultatul: peste 3.000 de clienți l-au comandat deja!

Un entuziasm ce riscă să facă din iX3 victima propriului succes, din moment ce BMW deja se luptă să țină pasul cu cererea excelentă.

Noul BMW iX3 este un model crucial, poate chiar cel mai important din acest moment, pentru marca bavareză. Este cel care ar trebui într-adevăr să dea tonul pentru viitoarele noutăți complet electrice ale producătorului. Prezentat cu mare fast la Salonul de la München, SUV-ul este disponibil comercial de câteva săptămâni, de la circa 70.000 de euro (iX3 50 xDrive).

Un preț nu tocmai accesibil, dar pe care BMW iX3 îl justifică la maximum prin noua platformă de 800V pentru încărcare ultra-rapidă, cele două motoare electrice cu o putere însumată de 469 CP și bateria de 108,7 kWh cu o autonomie de până la 805 km (WLTP). Ca să nu mai vorbim de multitudinea de dotări, care combină funcții de confort, tehnologii la bord și asistență la condus.

În fond, prețul ridicat nu pare să fi diminuat entuziasmul clienților din moment ce, în doar șase săptămâni, a înregistrat deja peste 3.000 de comenzi. iX3 a depășit chiar și omologul său cu motor termic, noul X3.

O lansare răsunătoare este de bun augur pentru viitoarele modele complet electrice ale mărcii. Nu trebuie uitat că BMW intenționează să lanseze noul sedan i3 în 2026, precum și viitorul său iX5. Ca să nu mai vorbim că se așteaptă ca cererea să crească în lunile următoare. În prezent este posibilă doar versiunea 50 xDrive a modelului iX3, dar oferta va fi extinsă cu variante din partea inferioară. Vor urma opțiuni de motorizare mai modeste, care vor reduce prețul și vor face noul SUV mai accesibil.

Evident, acest succes este un lucru foarte pozitiv, însă BMW pare să se confrunte deja, în mod paradoxal, cu o problemă majoră: în 2026 producția riscă să nu poată ține pasul cu cererea. Ceea ce dovedește că BMW, probabil, nu a anticipat în mod adecvat acest succes impresionant.

Situația de la BMW demonstrează că este posibil să se obțină volume semnificative cu modele 100% electrice. Într-un moment în care producătorii europeni sunt îngrijorați de stagnarea vânzărilor, BMW pare să fi găsit soluția miraculoasă. Acum nu îi mai rămâne decât să asigure producția necesară.

Distribuie acest articol!