La cererea Ministerului Forțelor Armate din Franța, Renault are în vedere punerea liniilor sale de producție în serviciul sectorului apărării. Conform relatărilor din presa auto franceză, constructorul a trimis o notă internă angajaților săi pentru a clarifica implicațiile unui proiect aflat încă în discuție.
Conform unei note interne adresate angajaților săi, Renault a fost abordat de Ministerul Forțelor Armate pentru a-și pune expertiza industrială în serviciul sectorului apărării.
Fiind vorba de un proiect sensibil, compania încearcă să răspundă la întrebări legitime din partea echipelor sale, fără a confirma însă direcția precisă pe care ar putea-o lua aceste discuții.
„Acesta nu este un anunț privind progresul proiectului”, se precizează în document, a cărui existență a fost dezvăluită de Le Parisien. Discuțiile cu Agenția Franceză de Achiziții pentru Apărare (DGA) sunt „încă în desfășurare”, specifică Renault. Grupul reiterează, de asemenea, că nu este singurul care participă la acest proces, alți constructori francezi fiind implicați și ei.
Subiectul nu este nou. În iunie, fostul ministru al Forțelor Armate, Sébastien Lecornu, a discutat despre un parteneriat fără precedent între o importantă companie auto și un IMM din domeniul apărării pentru a înființa o linie de producție de drone în Ucraina. La acea vreme, mai multe instituții media au menționat Renault, lucru pe care constructorul nu l-a negat, indicând în același timp că așteaptă clarificări suplimentare din partea guvernului.
În nota internă, Renault le-a prezentat angajaților oportunitățile și riscurile potențiale ale unei astfel de cooperări. Din punct de vedere pozitiv, proiectul ar putea reprezenta „activitate suplimentară la sediile din Franța” și „o oportunitate economică profitabilă”. Cu toate acestea, compania a subliniat și „puncte de vigilență”, în special securitatea sediilor sale vizavi de potențialele amenințări și securitatea cibernetică.
Renault a precizat că nu dorește să se transforme într-un jucător în domeniul apărării. O potențială participare ar fi luată în considerare doar dacă ar garanta un impact pozitiv asupra activităților sale din Franța și nu ar compromite capacitatea sa de a investi în afacerea sa principală, industria auto.
Această abordare face parte dintr-un angajament mai amplu al Ministerului Forțelor Armate din Franța, care a anunțat la începutul acestui an că dorește să mobilizeze sectoarele civile (auto, chimic și electronic) pentru a putea produce rapid anumite echipamente militare în cantități mari.



















