Fosta fabrică Bugatti din Campogalliano, unde a fost realizat modelul Bugatti EB110, în timpul scurtei perioade „italiene” a mărcii Bugatti, din anii 1990, a fost vandalizată recent, în timpul unui imens rave party organizat ilegal, în incintă.
Pagubele sunt foarte mari, iar fanii mărcii au lansat o petiție online, cu scopul de a ajuta la salvarea fabricii.
Fosta fabrică Bugatti din Italia a fost luată cu asalt de „petrecăreți”. Fotografiile de pe Facebook arată un adevărat dezastru lăsat în urmă de către aceștia – mormane de gunoaie, ziduri și pereți mâzgălite, ferestre sparte…
Istoria Bugatti a fost în general una tumultoasă, iar la sfârșitul anilor 1980, marca fondată de Ettore Bugatti a devenit italiană. Deținut pe atunci de omul de afaceri italian Romano Artioli, brandul a avut parte de o fabrică ultramodernă, una dintre cele mai spectaculoase din acea vreme, la nivel mondial.
Acolo a fost proiectat și produs modelul EB110. Pentru scurt timp, acesta a deținut titlul de cea mai rapidă mașină din lume, înainte de a fi detronat de McLaren F1.
Aventura italiană a fost de scurtă durată pentru Bugatti, iar marca a dat faliment la sfârșitul acelui deceniu, înainte de a fi achiziționată de Grupul Volkswagen. Mai apoi a fost reinventată, devenind nestemata colosului german, poziționată deasupra Lamborghini și Bentley.
Fabrica din Campogalliano a rămas un loc sacru, vizitată oficial de Bugatti în 2019, în timpul prezentării modelului Centodieci, al cărui design amintea de EB110. Ea fusese păstrată încă de la sfârșitul anilor 1990 de familia Pavesi, care spera să o transforme într-un monument istoric. Din păcate, nu au reușit niciodată să obțină statutul oficial de obiectiv protejat.

Actele de vandalism s-au intensificat în ultimii ani și au culminat recent cu o petrecere rave ilegală organizată pe terenul fostei fabrici, care, din păcate, a dus la pagube semnificative.
Pereții au fost acoperiți de graffiti și chiar revopsiți, pentru a elimina numele „Bugatti” și a-l înlocui cu sloganuri de protest. Pagubele sunt extinse și i-a afectat pe cei care se străduiesc să întrețină acest loc încărcat de istore.
Fanii italieni și nu numai au inițiat o petiție online prin care se solicită sprijin guvernamental pentru restaurarea și protejarea fostei fabrici. Cu siguranță, fabrica Bugatti Campogalliano ar merita alt tratament, mai ales după ce în ultimii ani devenise un sanctuar pentru pasionații de supercaruri din anii 1990…



















