Piața europeană, între capacitatea de livrare și cererea reală de automobile electrice
16.08.2020
        
Distribuie acest articol!   

Statisticile înmatriculărilor din fiecare lună, reflectă în prezent capacitatea de livrare a producătorilor auto, nicidecum cererea reală pentru automobile electrice.

Piața olandeză trimite un semnal foarte clar în iulie, că atunci când producătorii europeni și Tesla au dificultăți de livrare, o firma din China va umple golurile rămase.

În iulie în Olanda acest rol a fost jucat de MG ZS, cu 501 înmatriculări, depășit doar de conducătorul clasamentului, Kia Niro cu 644, un record pentru modelul sud-coreean.

SAIC MG ZS

Cu peste 25.000 de înmatriculări de vehicule electrice și hibrizi plug-in în primele șapte luni din 2020, Olanda este deja cu 15% peste nivelul de anul trecut, cu toate întreruperile cauzate de pandemie. Prin urmare, cerere există și creșterea puternică este oglindită de rata de adopție a mașinilor electrice (13%), care s-a dublat față de finalul anului trecut (6,3%).

Scenariu asemănător în Germania

Privind la știrile din țara vecină, unde pentru modele electrice ale grupului PSA listele de așteptare se întind pe mai mult de șase luni, ne întrebăm ce vor decide cumpărătorii începând cu luna octombrie, când SUV-ul Aiways U5 va fi disponibil pentru mai putin de 30.000 euro, după subvențiile germane.

Echipat cu un acumulator de 65 kWh, ce asigură 500 km autonomie (WLTP) și încărcare rapidă, Aiways va veni în întâmpinarea nerăbdării celor ce nu pot cumpăra un Peugeot e-2008 sau Kona Niro, înainte de finalul anului 2020, ca să beneficieze de scutirea de TVA.

Pentru aducere aminte, câteva specificații tehnice pentru MG ZS și Aiways U5, dintr-un articol publicat în luna februarie, cu corecțiile necesare întârzierilor cauzate de pandemie.

Mai multe detalii despre MG ZS si Aiways U5 găsiți pe blogul dedicat mobilității electrice, www.electromobilitate.com

Distribuie acest articol!