Anvelopele de pe automobilele electrice trebuie să îndeplinească cerințe speciale
26.08.2020
        
Distribuie acest articol!   

Redăm mai jos un comunicat de presă difuzat de Continental, referitor la cerințele speciale pe care trebuie să le îndeplinească anvelopele care echipează automobilele electrice.

Vehiculele cu tracțiune electrică și hibridă sunt mai grele decât cele convenționale, pun mai mult cuplu pe drum atunci când se deplasează și, în mod ideal, ar trebui să fie mult mai silențioase pentru pasageri. Apoi, desigur, există și așteptările pe care le are toată lumea de la anvelope: siguranța pe drumurile umede și uscate, manevrarea precisă, distanțele scurte de frânare, prevenirea acvaplanării, kilometrajul maxim și, în special important pentru mașinile electrice, rezistență la rulare foarte scăzută.

Greutatea mai mare a acestor vehicule se reduce la bateriile lor ce cântăresc mai mult decât un rezervor complet de combustibil pentru un motor cu combustie internă. Vehiculele hibride nu au doar un motor, ci și un motor electric, plus un rezervor de combustibil și baterii puternice la bord. Greutatea suplimentară este compensată prin creșterea capacității portante a carcasei anvelopelor, așa cum este indicat în majoritatea acestor pneuri prin simbolul XL de pe peretele lateral.

Rezistența la rulare foarte scăzută este obținută printr-un amestec de compus al benzii de rulare, modelul și construcția anvelopei – și, în special, peretele lateral – precum și prin menținerea greutății totale la un nivel minim. O mașina electrică este mult mai silențioasă decât un model cu un motor cu combustie, astfel că este esențial să fie redus la minim zgomotul produs de pneuri la rulare. Acest lucru poate fi obținut prin adăugarea unui compus de spumă în anvelopă, folosind ceea ce Continental numește tehnologia ContiSilent.

La prima vedere, aceste produse speciale arată perfect normale. Modelul benzii de rulare și designul peretelui lateral, precum și informațiile de pe peretele lateral sunt similare modelelor convenționale. Și întrucât aproape toate aceste anvelope pentru vehicule electrice și hibride sunt versiuni originale ale echipamentelor, informațiile obligatorii și standard de pe peretele lateral sunt unite și de un cod OE (original equipment).

Sursa: comunicat de presă Continental România

Distribuie acest articol!