Electric și termic: noua ”viață dublă” a automobilelor
01.06.2021
        
Distribuie acest articol!   

În timp ce unii constructori s-au grăbit să creeze game exclusiv electrice (vezi cazul Volkswagen, cu ID) sau chiar branduri dedicate electrificării (Hyundai, cu Ioniq), alții merg pe soluția versiunilor paralele. Sunt tot mai mulți producători care preferă această soluție, a versiunilor paralele care, pentru o bună bucată de timp, vor coexista: electrică și termică.

Tot mai mulți producători de automobile au decis să treacă la modele electrice până în 2030-2035. Deși pare un termen oarecum îndepărtat, electrificarea completă a gamelor a început deja, actualul deceniu urmând să fie, din acest punct de vedere, unul al tranziției de la termic la electric.

Deși electrificarea devine tot mai certă, deocamdată alegerea aparține în continuare clienților, mai ales că versiunea clasică, cea cu motor termic, este mai ieftină. Totuși, conform unor studii publicate recent, curbele prețurilor vor începe să se întâlnească în 2025. Iar pentru a permite clientului să aleagă ceea ce încă preferă, între varianta termică și cea electrică, există mai multe soluții.

Unii producători oferă noile modele electrice în paralel cu cele clasice. Este și cazul Volkswagen, unde ID.3 nu a înlocuit încă clasicul Golf. Există însă și soluția auto ”multi-energie”, unde același model este oferit atât în variantă termică, cât și în cea electrică. Exemplele sunt deja numeroase și se vor tot înmulți, cel mai îndemână fiind Peugeot 208.

Mai sunt și producătorii care dublează oferta, cu un model de referință în două generații, cu două motorizări distincte. Fiat a fost unul dintre primii care a optat pentru această soluție: noua generație a modelului 500 este exclusiv electrică, iar vechea generație, termică, lansată în 2007, a rămas în ofertă.

Porsche a confirmat că același lucru se va întâmpla cu Macan: în timp ce o nouă generație electrică, pe o platformă specifică nouă, este anunțată pentru 2023, versiunea termică va fi actualizată la sfârșitul anului 2021. Constructorul își explică decizia prin faptul că, deși vânzările electricelor încep să crească în Europa, nu același lucru se întâmplă peste tot în lume.

La rândul lor, cei de la Audi au anunțat, în timpul prezentării conceptului A6 e-tron, că modelul termic va fi oferit în paralel cu cel electric. La fel, Renault a anunțat că, începând din 2022, clienții vor putea alege între actualul Megane cu motorizare termică sau hibrid și noul Megane 100% electric.

Iar lista se tot mărește!

Distribuie acest articol!