La revedere, Zoe! Renault pregătește o surpriză în stil... neo-retro!
02.08.2021
        
Distribuie acest articol!   

Vin vești bune dinspre Renault! Situația financiară s-a ameliorat, iar primele rezultate ale noii strategii inițiate de Luca De Meo și denumită Renaulution, sunt încurajatoare. În ceea ce privește schimbările din gamă, poate cea mai spectaculoasă va fi… dispariția modelului 100% electric Zoe!

După pierderile enorme din 2020 (cifrate la 7,4 miliarde de euro!), Renault pare să revină la o situație mai bună, ajutat și de contextul actual, ceva mai favorabil decât anul trecut. Față de prima jumătate din 2020, semestrul I de anul acesta a adus o creștere a vânzărilor cu 18,7% (până la 1,42 milioane de vehicule) și o cifră de afaceri mai mare cu 26,8% (23,4 miliarde de euro). Totuși, față de perioada de dinainte de criza Covid-19, cele două criterii sunt mai mici cu 24,2%, respectiv 16,7%.

Pe de altă parte, nu trebuie să uităm că noul CEO a grupului, Luca de Meo, nu vrea să crească neapărat volumele, ci rentabilitatea! Reultatele pozitive din 2021 au la bază vânzarea modelelor mai mari și mai scumpe (precum noul SUV coupe Arkana), creșterea prețurilor nete cu 8,7% și a vânzărilor către particulari, care este cel mai profitabil segment de pe piața auto. Toate acestea sunt dublate de un amplu program de reducere a costurilor.

Așa se face că grupul a trecut acum pe profit, chiar dacă situația se menține fragilă, la nivel global. Ce-i drept, un profit relativ mic, de 368 milioane de euro, însă foarte departe de pierderea de aproape 8 miliarde din perioada similară a anului precedent! Iar marja operațională a trecut și ea pe plus, de la -6,5%, la 2,8%.

În acest context, vestea că un model de succes, precum Renault Zoe, va fi retras de pe piață, poate părea surprinzătoare! Lansat în 2012 și revizuit în profunzime în 2019, acest model va mai rămâne în gama Renault doar până în 2024!

Vestea rea este, așadar, că Zoe nu va avea parte de o a doua generație. În schimb, partea bună constă în faptul că acest model va fi înlocuit în gamă cu unul complet nou, care va reînvia un nume de legendă a istoriei auto din Hexagon, R5.

Versiunea modernă Renault 5 va fi, bineînțeles, un model urban 100% electric, comparabil ca dimensiuni cu Zoe. Va avea dificila misiune de a duce mai departe succesul înregistrat de Zoe, care anul trecut a fost cel mai vândut model electric din europa, cu peste 100.000 de exemplare.

Schimbarea va coincide cu introducerea noii platforme CMF-BEV, dedicată modelelor electrice din Grupul Renault. O platformă care promite să fie foarte competitivă din perspectiva costurilor și care ar trebui să aducă propulsia 100% electrică la nivel de accesibilitate pentru publicul larg de pe Bătrânul Continent.

În acest context, relansarea unul model popular, precum Renault 5, cu o arhitectură ideală pentru mobilitatea electrică urbană, este o opțiune cât se poate de inspirată! Fiat a procedat la fel, cu noul 500 într-o interpretare electrică de aceeași factură neo-retro.

Distribuie acest articol!