BMW oprește producția pionierului electric i3
15.07.2022
        
Distribuie acest articol!   

O eră se apropie de sfârşit la uzina BMW din Leipzig. Producţia de serie a BMW i3 urmează să se încheie, la aproximativ opt ani şi jumătate de la lansare.

BMW i3 a început ca un exemplar exotic pe piaţa care pe atunci era abia la primii paşi ai automobilelor electrice moderne. Între timp, a intrat în istoria constructorului bavarez, ca un pionier al mobilităţii durabile.

Pentru uzina BMW Group din Leipzig, despărţirea de BMW i3 înseamnă trecerea la fabricarea de componente ale sistemului de propulsie electric, cu efect imediat, pe lângă producerea modulelor de baterii de înaltă tensiune, ceea ce se face deja din mai 2021. Iar de anul viitor, următoarea generaţie MINI Countryman va fi fabricată în aceeaşi locaţie – un model care va fi disponibil în premieră şi cu propulsie electrică.

În acelaşi timp, uzina BMW Group din Leipzig devine prima locaţie din reţeaua globală de producţie a companiei în care modelele BMW şi MINI sunt produse împreună.

BMW i3 îşi încheie ciclul de producţie cu un homerun impresionant. Cu câteva zile în urmă, exemplarul 250.000 al automobilului electric compact a fost produs la Leipzig. Acest lucru face din BMW i3 cel mai de succes automobil electric din lume în segmentul compact premium.

BMW i3 a fost vândut în peste 74 de ţări din întreaga lume. Pe multe pieţe, a obţinut o cotă de piaţă semnificativ mai mare pe segmentul automobilelor electrice decât marca BMW în zona maşinilor cu propulsie convenţională. De asemenea, a reuşit să inspire grupuri-ţintă suplimentare în ofertele de mobilitate premium de la BMW. În primii ani, peste 80% dintre toţi cumpărătorii BMW i3 erau clienţi noi pentru BMW Group.

BMW i3 a fost un pionier al electrificării şi în România. A fost primul model electric de succes de pe piaţa locală şi a dominat topurile de vânzări în primii ani de la lansare. În total peste 700 de exemplare BMW i3 au fost vândute pe piaţa locală.

BMW i3 s-a remarcat și prin arhitectura sa deosebită, formată dintr-un modul Drive ca un şasiu din aluminiu, care include propulsia electrică, suspensia şi bateria de înaltă tensiune, precum şi o celulă pentru pasageri din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP) numită modul Life.

Dezvoltată iniţial pentru BMW i3, a cincea generaţie de tehnologie BMW eDrive este acum în producţie. Este folosită la numeroase modele electrice şi plug-in hybrid de la BMW şi MINI. Amplificarea mobilităţii electrice va continua şi în următorii ani. Până în 2030, fiecare al doilea automobil BMW Group vândut în întreaga lume va fi electric.

Sursa: comunicat de presă BMW Group România

Distribuie acest articol!