Cele mai vândute modele electrice la nivel mondial
10.12.2023
        
Distribuie acest articol!   

Nu mai este o surpriză faptul că Model Y și Model 3 de la Tesla sunt cele mai bine vândute automobile electrice din lume. Însă în spatele lor se duce o lupta acerbă, în care reprezentanții Chinei au o replică tot mai puternică.

Este interesant cum prezența industriei auto din China devine tot mai puternică la nivel global, chiar dacă o serie dintre branduri sunt încă necunoscute în lumea largă.

Platforma online Clean Technica, dedicată noutăților din lumea energiei curate, publică în mod regulat cifrele de vânzări ale automobilelor electrice, la nivel global. Astfel, se stabilește un clasament al celor mai populare mașini cu emisii zero de pe planetă.

În cel mai recent clasament, care contabilizează vânzările înregistrate anul acesta, între lunile ianuarie și septembrie, Tesla Model Y este imbatabil. SUV-ul domină topul, cu 892.061 de exemplare vândute în primele nouă luni ale anului. Este înaintea lui Tesla Model 3 (385.786 de unități), dar vânzările acestuia din urmă ar trebui să crească pe final de an, datorită introducerii versiunii restilizate.

În rest, Top 10 la vânzări de modele electrice în lume este alcătuit aproape exclusiv din automobile chineze. BYD Yuan Plus, cunoscut în Occident cu numele de Atto3, completează podiumul, cu 301.153 de unități vândute.

Apoi, BYD Dolphin este al patrulea, cu 249.927 de unități vândute, iar GAC Aion 5, un SUV compact asemănător cu BYD Atto3, se află pe poziția a cincea, cu 182.241 de mașini vândute. Urmează micul Wuling HongGuang Mini EV (169.747) și GAC Aion 7 (163.623).

Primul model european este abia pe locul opt: Volkswagen ID.4 (134.716), înaintea micului BYD Seagull (130.214) și Changan Lumin (94.492). Este, de altfel, singurul model de pe Bătrânul Continent care a reușit o clasare în Top 10. Din păcate, doar trei modele europene se află în Top 20. După ID.4, pe locul 13 se află Volkswagen ID.3 (89.401), iar Audi Q4 e-tron s-a clasat pe 15 (77.580).

Concluzia este clară: deocamdată, mărcile europene sunt departe de a putea concura cu producătorii chinezi. Totuși, trebuie avut în vedere că aceștia din urmă realizează, pentru moment, majoritatea vânzărilor în China.

Potrivit datelor centralizate de CleanTechnica, mașinile electrice reprezintă în prezent 17% din volumul global al vânzărilor de automobile noi.

Sursa: CleanTechnica

Distribuie acest articol!