Chinezii au lansat primul model electric de serie cu acumulatori sodiu-ion
08.01.2024
        
Distribuie acest articol!   

Producătorul JAC Group a demarat, la finele săptămânii trecute, livrările primului model electric de mare serie din lume dotat cu acumulatori cu ioni de sodiu.

Este un moment extrem de important în evoluția electromobilității auto, având în vedere că despre bateriile sodiu-ion se spune că vor juca un rol major în viitorul acestui domeniu, iar industria chineză este vârful de lance în această privință.

Principalele avantaje ale acestui tip de acumulatori sunt reprezentate de prețul redus, rezervele abundente de materie primă, performanța excelentă la temperaturi scăzute, conductivitatea superioară, încărcarea mai rapidă, transportul mai sigur și nu în ultimul rând faptul că nu au nevoie de litiu. Pe de altă parte, au o densitate energetică mai mică.

În China, producătorii auto s-au angajat într-o cursă pentru dezvoltarea acumulatorilor sodiu-ion.

Gigantul BYD a anunțat recent construirea unui mari fabrici de baterii în Xuzhou, împreună cu Huaihai Group, o investiție de 1,4 miliarde de dolari. La rândul său, CATL, unul dintre cei mai mari producători de baterii, a prezentat câteva prototipuri, dar nu a făcut nicio referire la producția de serie.

Revenind la noul model, acesta este un JAC Yiwei echipat cu celule cilindrice de ioni de sodiu furnizate de HiNa Battery Technology Beijing. Acumulatorul are o capacitate de 23,2 kWh, permițând o autonomie de până la 230 km.

Un oficial al JAC Group a declarat că producătorul intenționează să lanseze un model cu baterie sodiu-ion cu o autonomie de 300 km, în a doua jumătate a acestui an.

Conceptul celor de la HiNa Battery utilizează tehnologia modulelor UE (Unitized Encapsulation) de la JAC, cu un design de tip fagure. Este diferit în ceea ce privește structura a bateriei, în comparație cu CTP (cell-to-pack) de la CATL sau Blade de la BYD.

Yiwei este o nouă marcă de vehicule electrice, înființată în 2023. Compania-mamă Anhui Jianghuai Automobile (JAC) este deținută în proporție de 50%-50% de statul chinez și Grupului Volkswagen. Cu sediul la Hepei, JAC este, la rândul său, un fost producător contractual pentru Nio.

Surse: Xinhua, JAC, CarNewsChina.com


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!