Benetton B194, mașina pilotată de Michael Schumacher și Jos Verstappen în sezonul 1994, este una dintre cele mai controversate din istoria Formulei 1. În jurul acesteia s-au țesut o serie de povești scandaloase.
Reamintim, anul 1994 a fost unul extrem de dificil pentru Formula 1, marcat de o serie de scandaluri și, mai presus de toate, de tragica dispariție a lui Ayrton Senna, la Imola.
Pentru Benetton, însă, a fost un an foarte bun, în care Michael Schumacher a câștigat primul său titlu mondial. Însă faptul că echipa condusă de Flavio Briatore a fost suspectată și chiar sancționată din cauza unor nereguli tehnice, ridică o serie de întrebări vizavi de această performanță.
Cea mai mare controversă a fost legată de presupusul software ilegal care ar fi activat ilegal funcția Launch Control. Reamintim, aceasta fusese interzisă la sfârșitul anului 1993, însă după primele curse din 1994 au existat o serie de suspiciuni care vizau echipa Benetton.
Pe 1 mai, imediat după cursa din San Marino, în care Senna și-a pierdut viața, Federația Internațională de Automobilism a solicitat echipei Benetton să predea datele de pe computerele de bord. După ce a invocat o serie de pretexte tehnice, cu scopul de a evita predarea datelor, echipa a fost obligată să o facă, în cele din urmă. Trecuseră aproape două luni de la primirea solicitării…
S-a constatat că funcția cu pricina era ascunsă în interiorul unui meniu, însă cei de la Benetton au susținut inițial că nu putea fi folosită, pentru ca mai apoi să recunoscă: Launch Control putea fi activat folosind un laptop. FIA a amendat team-ul Benetton dar nu a descalificat-o, pe motiv că nu s-a putut dovedi că software-ul cu pricina a fost folosit într-o cursă.
Este interesat că, după ani, Jos Verstappen a declarat într-un interviu că monopostul cu care Michael Schumacher a devenit campion mondial în acel an ar fi fost ilegal. El a sugerat că mașina lui Schumi a folosit sistemul Launch Control, care fusese interzis prin regulament. De asemenea, și regretatul Ayrton Senna a acuzat team-ul Benetton ca ar fi folosit sistemul antipatinaj interzis.
Tot în sezonul 1994, cei de la Benetton au mai fost suspectați că ar fi modificat pompele de realimentare, cu scopul de a scurta durata unui pit stop. Totul a culminat cu un spectaculos incendiu declanșat la oprirea lui Verspappen pentru realimentare, în cursa din Germania. Ca prin minune, pilotul a scăpat teafăr.
Toate aceste întâmplări dubioase au fost legate de șeful echipei Benentton, Flavio Briatore, la rândul său un personaj foarte controversat. Să nu uităm că, la un moment dat, acesta a fost găsit vinovat de înşelăciune şi chiar suspendat pe viaţă din Formula 1!
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!