Actuala generatie Audi A3, lansata in 2003, va fi inlocuita in 2011. Printre noutatile tehnice prevazute pentru viitoarea generatie se regaseste si un motor pe benzina, de 1,2 litri tubo, a carui putere va fi de 105 CP. Astfel, noul propulsor va avea performante comparabile cu un motor de 1,6 litri din generatia actuala, insa cu o cilindree considerabil mai mica si cu un consum redus cu 15%. Noul motor este rezultatul procesului de downsizing, initiat de Grupul Volkswagen, cu scopul de a ameliora performantele propulsoarelor (consum si emisii), diesel sau pe benzina, in conditiile scaderii cilindreei.
Viitorul Audi A3, construit pe platforma tehnica PQ35, va mai avea motoare pe benzina de 1,4 litri (140 CP), 1,8 litri (170 CP) si 2,0 litri TFSI (210 CP). De asemenea, va fi disponibil un diesel de 1,6 litri de 105 CP, cu sistem Stop & Start, care ii va asigura emisii de CO2 sub 100 g/km. Celelalte motoare TDI vor fi de 2,0 litri (140 si 170 CP). Varful de gama Audi S3 va castiga 15 cai, urmand sa aiba o putere de 280 CP.
Se mai stie ca viitorul A3 cu motorul diesel de 1,6 litri va avea si o versiune hibrida. Audi nu a precizat data aparitiei acesteia. Un motor electric de 41 CP va fi culpat la puntea fata, in timp ce alte doua motoare de aceeasi putere vor fi folosite la rotile posterioare. Bateriile litiu-ion vor fi amplasate in planseul portbagajului. Masina va dispune si de un sistem de recuperare a energiei la franare.
Cea de-a treia generatie Audi A3 va fi ceva mai lunga decat cea actuala si, conform unor informatii deocamdata neconfirmate oficial, va avea patru versiuni de caroserie. Din aceasta perspectiva, marea noutate ar putea fi varianta sedan sau coupe cu 4 usi (foto). Acesteia i se vor aduga caroseria in 3 usi, cea in 5 si cea cabrio. Desigur, viitorul A3 in 4 usi va fi mai mic decat actualul A4, insa volumul portbagajului ar putea ajunge pana la 500 litri, cu 130 litri mai mult decat la actualul A3 Sportback.
Foto: AutoBild