Bosch adauga la gama sa de produse noile alternatoare din gama Efficiency Line (EL), special create pentru autovehiculele dotate cu mai multe functii de siguranta si confort, care, in consecinta, necesita o cantitate mai mare de energie electrica. Continuand imbunatatirea designului sistemelor electrice si adaugand diode noi, inginerii Bosch au sporit eficienta EL cu pana la 77%. Astfel, alternatorul consuma mai putin lucru mecanic pentru a produce aceeasi cantitate de energie electrica. „In cazul conditiilor reale de conducere, consumul de carburant si nivelul emisiilor de CO2 pot fi reduse cu pana la 2 procente”, a declarat Stefan Asenkerschbaumer, presedintele Diviziei Demaroare si Alternatoare din cadrul Bosch. Compania estimeaza ca productia acestei noi game va incepe in anul 2010.
Valorile oficiale privind consumul de carburant al autovehiculelor sunt masurate in cadrul testarilor tip test-drive, in laborator, parametrii fiind cei definiti de Noul Ciclu European de Conducere (NCEC). Consumatorii de curent electric care sunt in functiune in timpul acestui ciclu folosesc doar 350 de wati din energia furnizata de sistemul electric al autovehiculului. In cadrul ciclului urban al NCEC, testele au aratat faptul ca alternatoarele EL realizeaza deja reducerea consumului de carburant cu aproximativ 0,5 procente. Totusi, daca se fac presupuneri mai realiste, in cazul in care consumul mediu de curent al consumatorilor electrici este de aproximativ 1.000 de wati, cantitatea de energie electrica economisita este de patru ori mai mare, ajungand pana la 2 procente. O economie mai mare de carburant se realizeaza in cazul in care energia electrica este generata pe cat posibil in timpul rularii libere sau al franarii. In acest sens, este necesar controlul inteligent al alternatorului, acesta fiind asigurat de interfete analogice sau digitale. Un exemplu de astfel de interfata digitala este reteaua locala interconectata, sau LIN. Alternatorul poate fi montat fara probleme si in zone cu temperatura mai ridicata a motorului: noile alternatoare pot rezista la temperaturi de pana la 125 de grade Celsius.
Alternatoarele EL sunt disponibile in trei variante, acoperind o gama de intensitati ale curentului situata intre 130 si 210 de amperi. In comparatie cu modelele precedente, cantitatea de energie electrica generata a fost sporita chiar si la turatii reduse ale motorului, ceea ce face din aceste alternatoare completarea ideala a sistemelor start-stop. Acestea asigura incarcarea optima a acumulatorului chiar daca motorul functioneaza la ralanti sau la turatii reduse. Un acumulator incarcat la un nivel corespunzator este o conditie esentiala pentru functia start-stop. Astfel, sistemul de economisire a carburantului poate fi utilizat mai frecvent, reducand si mai mult consumul. In consecinta, combinatia dintre alternatorul Bosch EL si sistemul start-stop poate reduce consumul de carburant si, prin urmare, emisiile de CO2 in traficul urban cu pana la 10 procente.