Prin demararea productiei, la inceputul acestei saptamani, a modelului Auris hibrid, Toyota trece la o noua etapa – generalizarea tehnologiei hibrid. Auris este primul hibrid produs de Toyota in Europa si, totdata, primul model pe care constructorul japonez il ofera in trei versiuni de motorizare: benzina, diesel sau hibrid. Toyota ia in calcul productia a 14.000 de unitati Auris hibrid, anul acesta.
Dupa cum se stie, pana acum Toyota propunea tehnologia hibrid pe un model special creat in acest sens – Prius. O mare noutate o constituie si “exportul” productiei de hibrizi in Europa, avand in vedere ca, pana acum, aceasta era, cu mici exceptii (Prius in China si Lexus in Canada), specialitatea unitatilor productive din Japonia. De acum, uzina Toyota din Derbyshire, Marea Britanie, va asambla pe aceeasi linie atat Avensis, cat si Auris in toate cele trei versiuni.
Iata de ce lansarea in productie a noii versiuni Auris in Europa poate fi considerata ca o prima etapa in procesul de generalizare a tehnologiei hibrid la Toyota. Acest proces de “hibridizare” de la Toyota nu se va opri insa aici, iar urmatorul model din serie va fi, cel mai probabil, Yaris. De altfel, japonezii au anuntat ca, pana in 2010, fiecare model din gama va dispune si de o versiune hibrid.
Fabrica din Marea Britanie a fost inaugurata in 1992 si a fost prima unitate productiva construita de Toyota pe batranul continent. Anul trecut, aici s-au produs 130.000 de automobile, mai putin de jumatate din cat se producea in 2007 (275.000 de unitati). Intr-un context deloc favorabil marcii in Europa (-11,5% in primele cinci luni), Toyota mizeaza pe consolidarea avantajului tehnologic detinut in fata concurentei europene, in privinta hibrizilor. Astfel, pentru 2011 se mizeaza pe 30.000 de hibrizi din totalul de 120.000 de unitati Auris prevazute sa se produca la uzina din Derbyshire.
Cu 530.000 de unitati vandute in 2009, Toyota este lider detasat in categoria hibrizilor, la nivel modial. Grosul acestor vanzari il constituie Prius, cu 404.000 unitati, din care doar 54.000 in Europa. Lansarea celei de-a treia generatii Prius a revigorat vanzarile in acest segment, cu cresteri de 170% la nivel global, in primele 4 luni ale anului. Acest succes ar putea fi continuat de Auris, care are emisii de CO2 de doar 89 g/km si beneficiaza de avantaje fiscale si prime importante la achizitionare, in numeroase tari europene.