Orlando, primul MPV european de la Chevrolet, ajunge si in Romania

11 decembrie 2010

Sursa: Chevrolet Central & Eastern Europe LLC



Chevrolet a captat spiritul vacantelor in primul sau MPV european. Ca si celelalte modele Chevrolet lansate recent pe alte segmente de piata, Orlando se indeparteaza de conventional. Designul sau – in parte MPV, in parte crossover – incalca regulile unui segment care s-a dovedit de-a lungul timpului conservator; are ceva de spus si iese in evidenta.

Noul MPV compact de la Chevrolet adopta un aspect indraznet, cu o linie joasa a acoperisului si o silueta in stil crossover si pastrand in acelasi timp partea frontala Chevrolet, distincta si recognoscibila, caracterizata prin grila radiatorului divizata si sigla in forma de papion.

Bazat pe un prototip expus pentru prima data in 2008, Chevrolet Orlando este un adevarat autovehicul de familie al timpului sau, care combina avantajele practice ale celor 7 locuri, flexibilitatea interiorului si spatiul de incarcare generos. Orlando va reprezenta, cu certitudine, o alternativa reconfortanta la multe MPV-uri pentru familii prezente pe piata.

Interiorul se remarca si el prin multe dintre cele mai recente elemente de design ale marcii Chevrolet, cum ar fi cabina dubla preluata de la Corvette si iluminarea ambientala in albastru a consolei centrale. Insa originalitatea designului nu inseamna nimic fara o functionalitate bine gandita, de aceea dispunerea „stil amfiteatru” a celor trei randuri de scaune, spatiul de incarcare generos si numeroasele solutii de depozitare vor capta si ele atentia soferilor familisti.

Dispunerea „stil amfiteatru” se refera la faptul ca, in ciuda liniei arcuite a acoperisului, designerii au reusit sa inalte al doilea si al treilea rand de scaune, astfel incat ocupantii modelului Orlando sa aiba o vizibilitate si mai buna, atat in fata cat si lateral, fara ca spatiul pentru cap sa fie redus. De fapt, spatiul pentru cap pentru al treilea rand e mai mare decat cel din mai multe modele MPV rivale.

Sunt posibile numeroase configuratii ale interiorului, scaunele de pe al doilea sau al treilea rand putand fi rabatate independent ori impreuna, pentru a crea o suprafata de incarcare plata. Al doilea rand ofera, de asemenea, posibilitatea plierii scaunelor exterioare, ceea ce usureaza accesul pasagerilor la randul al treilea. Iar cand apare nevoia de a transporta incarcaturi mari, spatiul de incarcare al modelului Orlando se dovedeste unul dintre cele mai mari din clasa monovolum, atingand un volum maxim de 1.487 litri cand ambele randuri de scaune sunt rabatate.

Chevrolet ofera la alegere trei motoare cu consum redus, unul pe benzina si doua diesel. Toate sunt amplasate transversal, au 4 cilindri si doua axe cu came in chiulasa, 16 supape si injectie de carburant multipunct sau, in cazul motoarelor diesel, tehnologie common rail. Toate motoarele au blocul din fonta si chiulasa din aliaj. Singurul motor pe benzina disponibil la lansare are o cilindree de 1,8 litri si dezvolta 141 CP, cu un consum de 7,3 litri/100 km. Cele doua motoare diesel, de 163 si 130 CP, au ambele aceeasi capacitate cilindrica, dar sunt proiectate astfel incat puterile si caracteristicile de rulare sa fie diferite. Amandoua au 2 litri si 4 supape pe cilindru, iar sistemul de injectie este de tip common rail.

La lansarea pe piata, clientii vor putea alege intre trei niveluri diferite de echipare. Lansarea modelului Orlando marcheaza o schimbare la Chevrolet Europe, fiind adoptate aceleasi denumiri de echipare folosite la nivel mondial: asteptati-va ca, pe viitor, nivelurile de echipare LS, LT si LTZ sa devina o regula pentru Chevrolet. O alta premiera la Chevrolet Europe: numai modelele cu volanul pe partea dreapta vor afisa la exterior emblema nivelului de echipare.

Indiferent de modelul pentru care opteaza clientii, Chevrolet le garanteaza un nivel inalt de echipare, care include in pachetul standard, chiar si pentru versiunea de baza LS, controlul electronic al stabilitatii, sase airbaguri si oglinzi exterioare actionate electric. Versiunea mijlocie, LT, are in plus dotari cum ar fi senzori de parcare si comenzi audio pe volan, in timp ce versiunea LTZ primeste, printre altele, jante de 17 inch din aliaj, oglinda retrovizoare cu functie automata antiorbore si tempomat electronic.

Productia modelului Chevrolet Orlando a debutat in octombrie, iar autovehiculul urmeaza sa fie lansat pe piata in Europa la inceputul anului 2011. Chevrolet Orlando, primul MPV Chevrolet in Europa, vine echipat standard in versiunea de baza LS PLUS cu: aer conditionat, ESC, 6 airbaguri, oglinzi electrice si incalzite, 7 locuri, scaun sofer si pasager reglabil pe 4 directii, geamuri electrice fata cu impuls, coloana de directie reglabila pe inaltime, radio-CD MP3. Preturile de lansare pentru piata din Romania pornesc de la 14.790 euro cu TVA (pentru 1.8 l 141 CP MT5), respectiv 17.490 euro cu TVA (pentru 2.0 D 131 CP MT6).

Fisiere atasate

Chevrolet_Orlando_preturi_echipari_2011