Adio Zonda, bun venit Huayra! Dupa o indelungata asteptare, timp in care au circulat nenumarate zonuri, Pagani a furnizat primele informatii despre noul sau supercar. Prima iesire in lume va fi in martie, la Salonul de la Geneva. Pagani lucreaza de sapte ani la acest model, pe care spera sa-l produca intr-o cadenta anuala de 40 de exemplare. Primele livrari se vor face in aceasta primavara, iar pretul va fi de peste un milion de euro.
Motorul este un V12 biturbo de 6,0 litri, de provenienta AMG. Dezvolta circa 700 CP si are un cuplu maxim de peste 1.000 Nm. Transmisia este robotizata secventiala cu 7 trepte si dublu ambreiaj. Viteza maxima este estimata la peste 370 km/ora, cu o acceleratie 0-100 km/ora in mai putin de 3,3 secunde.
Numele masinii vine de la un vant din Muntii Anzi (Aymara Huayra Tata) si nu a fost ales intamplator. Pagani Huayra dispune de o caroserie foarte eficienta din punct de vedere aerodinamic. O serie de elemente "lucreaza" la optimizarea aerodinamicii – frana aerodinamica, garda la sol reglabila.
Arhitectura este de coupe, cu usi in stil gullwing. Celula de securitate este realizata dintr-un aliaj nou de carbon si titan. Caroseria este din fibra de carbon, astfel ca masina cantareste doar 1.350 kg (repartizare 44/56). Huayra masoara 4,60 m lungime, 2,04 m latime si 1,17 m inaltime.
Apropo de materialele speciale folosite la fabricarea noului Pagani, evacuarea este din titan, iar la suspensii s-a folosit un material special, numit avional (un aliaj de aluminiu, cupru, magneziu, mangan si siliciu, folosit in aeronautica), cu 30% mau usor decat aluminiul. Pneurile sunt Pirelli P Zero, capabile sa reziste la viteze foarte mari si forte laterale de 1,5G.