Noul Mercedes SLK Roadster

7 aprilie 2011, Sursa: Daimler Romania



Noul SLK, unul dintre cele mai incitante si avansate automobile sport, a ajuns la cea de-a treia generatie. Noul roadster ridica placerea conducerii la un alt nivel. Eficienta remarcabila si flerul sportiv sunt eticheta motoarelor puternice in 4 si 6 cilindri, prevazute cu functia standard ECO start/stop. Cu nivelele remarcabile de performanta, noile modele SLK sunt cu 25% mai economice decat predecesorii lor. Un set unic de echipamente de siguranta confera noului SLK un statut emblematic in segmentul sau, iar gama bogata de inovatii tehnologice reprezinta, de asemenea, un punct de referinta in clasa sa.

Prima trasatura captivanta este grila ridicata a radiatorului care impune o prezenta categorica si infatiseaza noul aspect definitoriu Mercedes-Benz. Aceasta completeaza capota lunga si bine proportionata, iar liniile de contur accentueaza calitatile dinamice ale roadsterului.

Avand cele mai compacte dimensiuni din clasa sa, noul SLK are un interior extrem de spatios. Chiar si in cazul versiunii de baza, consola centrala cat si alte parti sunt alcatuite din aluminiu lucios. Lemnul poate fi selectat optional dintre nuc maron inchis lucios sau frasin negru lucios.

Cadranele rotunde ale plansei de bord incadreaza display-ul pe care este afisata informatia generata de computerul online. Display-ul color pentru functiile de comunicare si divertisment este pozitionat in centrul bordului si poate fi usor vizualizat atat de catre sofer, cat si de catre pasager. La partea central-superioara a bordului, se afla un ceas analogic – un detaliu aparte care sublinieaza subtil caracterul stilat al roadsterului.

Mercedes ofera pentru prima data trei versiuni pentru plafonul vario realizat din material usor: doar in cateva secunde aceasta functie transforma roadsterul intr-un coupe cu plafon fix la simpla apasare a unui buton, si viceversa. Versiunea de baza este un plafon vopsit in culoarea autovehiculului. Alternativ, exista si optiunea unui plafon vario panoramic cu sticla fumurie. Cea de-a treia varianta este o premiera mondiala – plafonul vario panoramic cu MAGIC SKY CONTROL. Acest plafon din sticla schimba luminozitatea la apasarea unui buton. Cand plafonul este transparent, ofera senzatia de spatiu deschis. Cand este intunecat, plafonul ofera o senzatie placuta si previne supraincalzirea interiorului atunci cand razele soarelui sunt foarte intense.

Initial vor fi disponibile trei modele SLK, toate beneficiind de noi motorizari cu injectie directa. Cele in 4 cilindri de pe SLK 200 BlueEfficiency si si SLK 250 BlueEFFICIENCY dezvolta 184, respectiv 204 CP dintr-o cilindree de 1.796 cmc. Motorul V6 de pe SLK 350 BlueEFFICIENCY dezvolta 306 CP la o cilindree de 3.498 cmc, folosind aceasta putere pentru a accelera de la 0 la 100 km/ora in 5,6 secunde (viteza maxima de 250 km/ora).

Exista de asemenea trei versiuni de suspensie pentru care se poate opta: o suspensie conventionala din otel in dotarea standard, una sport cu arcuri si amortizoare mai rigide, care asigura o experienta sportiva a sofatului, precum si Dynamic Handling, printre ale carui avantaje se poate mentiona suspensia cu amortizare continua.

Pentru a marca lansarea noului SLK, Mercedes ofera un model special Editie 1, cu finisajul special de vopsea SHAPE de nuanta gri metalizat. Editia 1 beneficiaza de o echipare extinsa, iar specificatia standard cuprinde sistemul vario-roof panoramic, pachetul Dynamic Handling, pachetul de caroserie AMG, piele designo nappa in doua tonuri cu cusatura contrastanta,  AIRSCARF, lumina ambientala si altele. Costurile suplimentare se situeaza intre 8.490 si 8.990 euro, in functie de modelul de baza.

Noul SLK este disponibil in Romania de la sfarsitul lunii martie 2011. Preturile, fara TVA, sunt dupa cum urmeaza:
SLK 200 BlueEFFICIENCY: 32.500 euro;
SLK 250 BlueEFFICIENCY: 35.150 euro;
SLK 350 BlueEFFICIENCY: 43.950 euro.