Citroen C4 Aircross si Peugeot 4008 – rivalitate intre frati

3 octombrie 2011

Sursa: Citroen Romania, Peugeot



Grupul PSA (Peugeot Citroen) a prezentat oficial, zilele trecute, nou sau SUV compact, derivat din Mitsubishi ASX. Cele trei modele au profilul comun, fiecare adoptand insa  detaliile specifice marcii de care apartine. La Citroen modelul se numeste C4 Aircross, in vreme ce la Peugeot se numeste 4008. Fiind vorba de aceeasi platforma tehnica, va propunem o trecere in revista folosind comunicatul furnizat de Citroen Romania, deci prezentand modelul Citroen C4 Aircross, completand informatiile, la final, cu esentialul in ceea ce priveste noul Peugeot 4008.

Citroen C4 Aircross
Dupa succesul comercial al noului Citroen C4, produs in peste 100.000 de exemplare in doar un an de la lansarea comerciala, Citroen vine cu o propunere inedita pentru completarea gamei sale : Citroen C4 Aircross. Citroen nu a ezitat sa transforme codurile traditionale ale SUV-ului compact cu ajutorul acestui model nou. Citroen C4 Aircross va fi disponibil atat in versiunea cu tractiune pe doua roti cat si cu tractiune integrala. Noul model va fi comercializat incepand cu finalul primului semestru al anului 2012.

Sistemul de transmisie de ultima generatie permite rularea in permanenta cu tractiune integrala asigurand cel mai bun cuplul intre axa fata si spate. In functie de conditiile de drum si de stilul de condus dorit, soferul dispune de o comanda unica, un singur buton pozitionat in spatele schimbatorului de viteze, care ii permite sa selecteze manual unul din cele trei moduri de administrare ale sistemului de transmisie: modul tractiune pe doua roti (2WD) pentru un consum redus de combustibil, modul tractiune integrala (4WD) care imparte cuplul automat intre axa fata si spate sau modul LOCK care transmite mai mult cuplu spre rotile din spate pentru a oferi mai multa aderenta in conditii extreme.

In conformitate cu angajamentele marcii in domeniul protectiei mediului, Citroen C4 Aircross se situeaza printre liderii segmentului in ceea ce priveste emisiile de CO2 cu motorizarea HDi 110 cuplata la o cutie de viteze manuala in 6 rapoarte. Si pentru a permite alegerea unei versiuni care sa se potriveasca cat mai bine stilului de viata al posesorului, motorizarea HDi 110 va fi propusa in versiunile cu tractiune pe doua roti si cu tractiune integrala.

Citroen C4 Aircross va beneficia inca de la lansare de performantele motorizarii HDi 150 (disponibila si cu tractiune pe doua roti si cu tractiune integrala cu cutie de viteze manuala in 6 rapoarte) si de o motorizare pe benzina de 1,6i 115 CP (disponibila in versiunea cu tractiune pe doua roti cu cutie de viteze manuala in 5 rapoarte).

Dimensiunile compacte (4,34 m lungime, 1,80 m latime, 1,63 m inaltime) si manevrabilitatea (10,6 m raza de bracare) ii permit sa evolueze fara probleme in peisajul urban. Cu o habitabilitate demna de o berlina din segmentul superior (5 locuri pentru pasageri si un volum al portbagajului de 442 litri), raspunde cu usurinta exigentelor unui stil de viata modern.

Pentru a raspunde asteptarilor de pe pietele internationale, motorizarea 2,0i de 150 CP va fi disponibila pentru pietele din afara Europei in versiunea cu tractiune pe doua roti si tractiune integrala, cuplata la o cutie de viteze manuala in 5 rapoarte sau la o transmisie cu variatie continua (CVT).

Peugeot 4008
Evident, Peugeot 4008 adopta stilul “leului”, cu partea frontala inspirata de la berlina 508. Dimensiunile sunt aceleasi ca la C4 Aircross. La fel si in cazul motorizarilor – doua versiuni pe benzina (1,6 litri de 115 CP si 2,0 de 150 CP) si doua diesel (1,6 HDi de 110 CP si 1,8 HDI de 150 CP). Primele doua sunt disponibile cu transmisie manuala cu 5 rapoarte sau cu variatie continua (CVT) pentru motorul de 2,0 litri. Noul model este disponibil, de asemenea, cu transmisie integrala sau pe o singura punte. Dupa cum probabil v-ati dat seama, noul crossover 4008 este mai mic decat SUV-ul 4007.

Peugeot va prezenta oficial noul 4008 abia in primavara anului viitor, cu ocazia Salonului de la Geneva. In Europa se va comercializa doar cu transmisie 4×4 si cu motorizari diesel. In Romania isi va face aparitia spre finele anului viitor sau la inceputul lui 2013.