Mercedes Clasa B - O noua era
18.12.2011
        
Distribuie acest articol!   

Noua Clasa B de la Mercedes-Benz a fost lansata oficial in Romania. Mult mai agila si mai eficienta si totusi la fel de confortabila si spatioasa ca intotdeauna, noua Clasa B este un autoturism complet. Inaltimea mai mica a caroseriei si pozitia de conducere  mai inalta indica faptul ca noua Clasa B este un Sports Tourer  foarte  dinamic si placut la condus.

Noua Clasa B reprezinta un nou inceput pentru segmentul compact Mercedes-Benz atat in ceea ce priveste designul, cat si tehnologia folosita pentru aceste modele. Pentru noua Clasa compacta B sunt disponibile patru motorizari noi pe benzina si diesel, cu injectie directa si supraalimentare cu turbina, o transmisie automata cu dublu-ambreiaj precum si una manuala. Soferul este de acum ajutat de noi sisteme de asistenta, oferite in premiera pentru acest segment.

Consumul de carburant este cu pana la 21% mai mic decat cel al fostei generatii. Toate noile propulsoare au fost dezvoltate in-house de catre Mercedes-Benz.. Ambele versiuni diesel (B 180 CDI BlueEFFICIENCY si B 200 CDI BlueEFFICIENCY) au acum un consum mediu de 4,4 litri/100  km, fata de 5,2 litri, valoarea de consum a predecesorilor. In ciuda performantelor dinamice mult mai bune, versiunile pe benzina B 180 BlueEFFICIENCY si B 200 BlueEFFICIENCY consuma acum in medie 5,9 litri / 100 km.

Noua Clasa B este un Sports Tourer Mercedes-Benz autentic, oferind spatiu foarte mare la interior si performante dinamice impresionante, demne de un model compact hatchback. Liniile originale ale designului exterior indica aceste lucruri din orice unghi al masinii. Privita din lateral, noua Clasa B impresioneaza prin fluiditatea designului, pasajele rotilor proeminente si linia plafonului care coboara usor spre spate.

Coeficientul aerodinamic al noii Clase B este impresionant – cd 0.26, aceasta valoare ducand modelul Mercedes-Benz in topul segmentului sau. Chiar mai mult decat atat, pachetul tehnologic ce va fi disponibil la scurt timp dupa lansare – ECO Technology vine cu modificari care scad coeficientul si mai mult, la o valoare  de 0,24.

Aspiratiile dinamice inalte ale noii Clase B sunt exprimate perfect de noul design exterior cu o inaltime a caroseriei acum redusa la 1.557 mm. Noul model are  o garda la sol mai mica cu 5 cm, iar inaltimea scaunelor fata de drum a fost scazuta cu 86 mm. Insa ca raspuns la feedback-ul primit din partea clientilor, pozitia de conducere a ramas mai inalta. Totusi, spatiul la nivelul capului a fost crescut, ajungand acum la 1.047 mm (fara acoperis panoramic) pentru pasagerii din fata. Pozitia de sedere mai dreapta, plus coborarea podelei interioare a masinii, a determinat crearea unui spatiu la nivelul genunchilor de 976 mm, ceea ce reprezinta o referinta in segment.

Interiorul redefineste standardele segmentului compact. El este caracterizat de materiale de calitate foarte buna, finisaje ireprosabile cu o mare atentie pentru detalii si un design foarte modern. Optional, plansa de bord poate fi imbracata complet in piele cusuta cu fir gros in culoare contrastanta. Personalizarea este posibila datorita celor patru pachete de dotari disponibile – Chrome, Sports, Exclusive si Night. Piesa centrala de design este display-ul central, disponibil in doua dimensiuni – 147 si 178 mm diagonala.

Volanul beneficiaza de un design nou si indiferent de echipare sau de model, el are o insertie cromata in spita centrala. Tabloul de bord este format din patru ceasuri rotunde, analogice cu acele asezate in dreptul orei 6 in pozitia de repaos. Scaunele au cusaturi in culoare contrastanta. Toate aceste detalii subliniaza caracterul sportiv al interiorului.

Toate motorizarile Clasei B sunt noi, la fel si transmisia manuala si cea automata. Toate  transmisiile si motorizarile au fost dezvoltate in-house de catre Mercedes-Benz si sunt produse la uzinele Unterturkheim si Hedelfingen din Stuttgart, Rastatt/Baden, Gaggenau/Baden si Kolleda/Thuringia. Sistemul ECO start/stop este prezent standard pe toate configuratiile motor/transmisie.

Noile motorizari pe benzina in 4 cilindri, supraalimentate cu turbina sunt primele propulsoare din noua generatie de motoare cu cilindree mica dezvoltate de Mercedes-Benz (botezate intern M270). Ele sunt echipate cu a treia generatie a sistemului de injectie directa Mercedes-Benz, folosita pentru prima oara pentru clasa compacta Mercedes si pentru motoare mai mici de V8 si V6. Noile motoare au fost proiectate special pentru a putea fi montate atat transversal, cat si longitudinal. In noua Clasa B ele sunt momentan disponibile in versiuni 1.6 cu 122 CP – B 180 sau 156 CP – B 200. Cuplul maxim pentru fiecare versiune in parte este de 200 respectiv 250 Nm de la 1.250 rot/min.

Noul motor diesel este de fapt o modificare a propulsorului OM651 montat pe Clasele C si S. Cilindreea a fost scazuta la 1,8 litri, iar in Clasa B acest motor a fost montat prima oara transversal. B 180 CDI dezvolta 109 CP si 250 Nm de la 1.400 rot/min, iar B 200 CDI are 136 CP si 300 Nm de la 1.600 rot/min.

Odata cu lansarea noii Clase B,  Mercedes-Benz introduce o alta premiera absoluta. Aceasta este primul model al marcii care va putea fi echipat cu noua transmisie automata cu 7 trepte si dublu ambreiaj 7G-DCT. Noua transmisie este foarte compacta ca dimensiuni, foarte versatila, fiind montata pe numeroase configuratii de motor, este echipata cu pompa de ulei electrica si suporta functia de start/stop. 7G-DCT schimba treptele rapid, lin si combina confortul unei transmisii conventionale automate cu eficienta transmisiilor manuale. Noua transmisie manuala cu 6 trepte pentru Clasa B este de asemenea o noutate si este foarte apropiata tehnic de 7G-DCT.

Noua Clasa B ofera acces la Internet in masina, sistemul de comanda vocala LINGUATRONIC, doua sisteme de navigatie disponibile la preturi diferite si un sistem de control ergonomic, foarte intuitiv. Sistemul poate fi operat din controllerul rotativ amplasat in fata cotierei dintre scaune, la fel ca la celelalte modele ale gamei Mercedes-Benz.

Preturile noii Clase B in Romania incep de la 24.676 euro (cu TVA) pentru B 1800 BlueEFFICIENCY si pot ajunge pana la 27.900 euro (cu TVA) pentru B 200 CDI BlueEFFICIENCY, ambele in configurare standard.

Distribuie acest articol!