Familiala de lux: Jaguar XF Sportbrake

2 martie 2012



Notiunea de break nu se asociaza prea bine cu imaginea unei marci precum Jaguar. Dar cum interesul pentru acest tip de caroserie este in crestere printre marcile premium, britanicii isi incearca din nou norocul, fara sa uite ultima experienta, cea cu X-Type Sportwagon.

Cu stopuri cu LED nefiresc de mari si cu jumatatea din spate redesenata, noul XF Sportbrake isi face intrarea cu ocazia Salonului de la Geneva. Are aceeasi latime (1,877 m) si acelasi ampatament (2,909 m), insa este cu 5 mm mai lung (4,966 m) decat versiunea limuzina.

Avantajele versiunii XF Sportbrake se regasesc, bineinteles, la spatiul pentru bagaje, de 550 litri. Cu bancheta spate coborata, volumul creste pana la 1.680 litri. Suspensia spate standard a fost inlocuita cu una pneumatica, iar cei de la Jaguar sustin ca, astfel echipat, XF Sportbrake are acelasi comportament dinamic si aceeasi manevrabilitate indiferent de nivelul de incarcare.

Noua versiune break va fi echipata doar cu motoarele diesel de 2,2 litri in 4 cilindri sau 3,0 litri in 6 cilindri, cu transmisie pe puntea spate, prin intermediul unei cutii de viteze automate, in 8 trepte. Noul XF Sportbrake va fi disponibil la dealeri in cursul acestui an.