Peugeot 301 – un nou inceput

27 mai 2012



Noul model 301 va fi, cu siguranta, un reper important in istoria marcii franceze. Pe de-o parte marcheaza inceputul unei noi ere, de internationalizare a brandului, iar pe de alta inaugureaza o noua regula de denumire a modelelor din gama.

Noul Peugeot 301 nici macar nu se va comercializa pe piata franceza, fiind destinat pietelor emergente. Este un sedan "de buget" sau low cost, care va concura cu Dacia Logan si cu viitorul Rapid de la Skoda. El inaugureaza o intreaga familie de modele low cost, ce va urma sa-si faca loc in gama Peugeot.

Din punct de vedere stilistic, preia noul limbaj de design al marcii, inaugurat de limuzina 508. Tehnic, masina a fost conceputa sa faca fata conditiilor extreme de exploatare, in zone foarte calzi sau, dimpotriva, foarte reci, pe drumuri dificile. Din acest punct de vedere, 301 a avut parte de acelasi tratament ca si noul 408, produs pentru Rusia, despre care am vorbit aici, recent.

Cu 4,44 m lungime, 301 este cu 17 cm mai lung decat 308. Volumul portbagajului este de 506 litri. Chiar daca vorbim de un model low cost, pe lista de echipamente disponibile se regasesc ESP, ABS, pana la 4 airbag-uri, asistenta la franare, senzori de parcare si alte dotari suplimentare.

Motorizarea cuprinde propulsoarele pe benzina 1.2 VTi de 72 CP si 1.6 VTi de 115 CP, precum si cel diesel 1.6 HDi de 92 CP. 301 este al doilea model Peugeot, dupa 208, care beneficiaza de motorul 1.2 VTi, in 3 cilindri.

Premiera este programata pentru Salonul de la Paris, din septembrie, iar productia va demara in Spania, la Vigo. Va fi, probabil, unul dintre modelele Peugeot cu cele mai mari volume de desfacere, comercializarea fiind asteptata, incepand din toamna, mai intai in tari precum Turcia, Rusia, Ucraina, dar si in Orientul Mijlociu, America Latina si Africa.

Cum spuneam la inceput, acest model inagureaza noul sistem de denumire a modelelor Peugeot. In principiu, binecunoscutul cod din trei sau patru cifre, cu 0 in mijloc, va ramane neschimbat. Prima cifra va continua sa indice clasa, ca si pana acum, in timp ce ultima cifra nu va mai indica generatia la care a ajuns respectivul model, ci cat de accesibil este.

De exemplu, 301 va indica un model compact de intrare in gama, in timp ce 308 va indica varful de gama din clasa compacta. Prin urmare, la viitoarele generatii de modele Peugeot, ultima cifra din denumire nu va mai fi modificata.