Despre spectaculosul concept sportiv menit sa celebreze 50 de ani de la aparitia legendarului Alpine A 110 s-a vorbit intens in presa de specialitate, in ultimele saptamani. Prezentarea oficiala a avut loc la finele saptamanii trecute, la Monte Carlo, unde Renault a decis sa dezvaluie acest concept, cu ocazia Monaco GP la Formula 1.
Se numeste Alpine A 110-50 si daca ar fi sa-l descriem intr-o singura propozitie, am spune atat: 400 CP pentru 880 kg. Se pare ca are ceva sanse sa fie mai mult decat un show car, daca e sa dam crezare zvonurilor. Pare-se ca cei de la Renault iau in calcul posibilitatea lansarii unui brand nou, sportiv, care se va numi – ati ghicit! – Alpine.
Conceptul A 110-50 a fost dezvoltat pe sasiul folosit in competitia Megane Trophy, cu structura tubulara din otel si motor central spate. Aceasta arhitectura permite o repartitie ideala a maselor, cu 47,8% pe puntea anterioara.
Motorul este un V4Y Renault, mai exact un V6 de 3,5 litri, ce dezvolta 400 CP la 7.200 rot/min si 422 Nm la 6.200 rot/min, utilizat in curse. Transmisia este asigurata de o cutie secventiala semiautomata cu 6 rapoarte si padele la volan. Renault nu a publicat performantele acestui bolid, insa este clar ca avem de-a face cu un supercar, avand in vedere greutatea de doar 880 kg.
Designul lui Renault Alpine A 110-50 preia o serie de elemente de la conceptul DeZir, al lui Laurens van den Acker. Insa Yann Jarsalle si Axel Breun, cei care au desenat noul Alpine, au adus un omagiu clasicului A 110 prin folosirea aceluiasi albastru, combinat cu oranjul ce evoca proiectoarele legendarului model sport. La aerodinamica masinii contribuie spoilerele fata si spate reglabile, precum si prizele laterale de aer, cu rol de dirijare a aerului spre motor.
La interior, Sabelt a furnizat scaunele in alcantara albastru, precum si elementele de securitate pentru pilot. Bordul dispune de instrumentar minimalist, asa cum ii sta bine unei sportive, iar habitaclul este securizat cu roll bar.
Rotile au jante pe 21 inch, anvelope Michelin si frane cu 6 pistoane pe fata (diametru de 356 mm) si cu 4 pistoane pe spate (330 mm). Suspensia reglabila este furnizata de Sachs.