Cel mai puternic Opel Astra diesel din toate timpurile

2 august 2012, Sursa: Opel Romania



Gama Opel Astra este imbunatatita prin lansarea unei variante noi de motorizare diesel cu performante remarcabile in materie de putere: unitatea cu 4 cilindri 2.0 BiTurbo CDTI cu o putere de 195 CP si un cuplu maxim de 400 Nm. Autovehiculul este disponibil in trei variante de caroserie: hatchback cu cinci usi, GTC coupe si Sports Tourer station wagon.

Nicio alta marca nu ofera o gama atat de extinsa de modele diesel de inalta performanta in segmentul de autovehicule compacte. Astra BiTurbo CDTI cu cinci usi atinge o viteza maxima de 226 km/ora, fiind astfel cel mai rapid model diesel Astra din toate timpurile (Sports Tourer 222 km/ora, GTC 223 km/ora). Motorul BiTurbo asigura performante puternice si o placere unica in timpul conducerii, fiind in acelasi timp deosebit de eficient.  Dispunand de tehnologia Start/Stop de reducere a consumului de carburant, dotare standard pentru toate modelele Astra BiTurbo, varianta GTC are un consum de doar 4,9 l/100 km (variantele Sports Tourer si hatchback cu cinci usi: 5,1 l/100 km). Nivelul emisiilor de CO2 ale modelului GTC este de numai 129 g/km (in timp ce variantele hatchback si station wagon inregistreaza o valoare a emisiilor de 134 g/km).

Lansat la inceputul anului 2012 pe modelul Insignia, varful de lance al marcii Opel, motorul de 195 CP introduce tehnologia BiTurbo secventiala sofisticata in dotarea gamei Astra, tehnologie care presupune utilizarea a doua intercoolere. Noile variante Astra de inalta performanta pot fi comandate incepand din toamna si sunt programate sa ajunga in reprezentante pana la sfarsitul acestui an.

Motorul diesel BiTurbo cu 4 cilindri al modelului Insignia dispune de doua turbocompresoare de dimensiuni diferite, ce actioneaza fie individual, fie ca un ansamblu. Turbocompresorul mai mic asigura o accelerare extrem de rapida la turatii scazute ale motorului. Acest lucru permite obtinerea unui raspuns rapid din partea pedalei de acceleratie, eliminand astfel efectul nedorit de intarziere a turbinei. Incepand de la o turatie de 1.250 rot/min, soferul poate utiliza imediat un cuplu motor de 320 Nm, reprezentand 80% din cuplul total de 400 Nm generat intr-o gama de turatii cuprinse intre 1.750 si 2.500 rot/min.

In gama de turatii medii, ambele turbocompresoare functioneaza impreuna, iar turbocompresorul mai mare comprima in prealabil aerul admis inainte ca acesta sa fie complet comprimat in turbocompresorul mai mic. O supapa de derivatie este controlata in mod continuu pentru a transmite o parte din gazele de esapament catre turbocompresorul mai mare. In consecinta, soferul beneficiaza in continuare de o acceleratie puternica. La turatii mai mari (incepand de la aproximativ 3.000 rot/min), toate gazele circula direct catre turbocompresorul mai mare, mentinand o distributie uniforma a puterii la viteze mai ridicate.

Obiectivul principal in dezvoltarea motorului 2.0 BiTurbo CDTI a fost asigurarea rapida a unei presiuni de supraalimentare in gama de turatii scazute, conferind in acelasi timp pedalei de acceleratie o sensibilitate sporita in gama de turatii medii. Cantitatea de aer din motor este reglata in functie de gama de turatii si necesitatile celor doua turbocompresoare de dimensiuni diferite. La turatii scazute, un intercooler suplimentar, conectat exclusiv la turbocompresorul mic, permite trecerea cantitatii mici de aer pe cale directa catre camera de combustie. In gama de turatii medii, turbocompresorul mai mare si mai puternic intervine din ce in ce mai mult in proces. Fluxul sau de aer mai mare este racit prin intermediul unui intercooler de dimensiuni mai mari.

Noile variante BiTurbo diesel de inalta performanta ale modelelor cu 5 usi, Sports Tourer si GTC au un design exterior chiar mai sportiv si mai incisiv. Partile frontale ale variantelor Astra BiTurbo (GTC, Sports Tourer si hatchback cu 5 usi) reflecta performantele remarcabile si natura mai agresiva a acestor autovehicule. Partea superioara a grilei radiatorului are o forma similara cu cea a modelului GTC Astra; totusi, bara din fata este vopsita intotdeauna in culoarea caroseriei, iar variantele BiTurbo hatchback cu 5 usi si Sports Tourer prezinta o noua bara in forma de aripa la nivelul grilei radiatorului. Sectiunea inferioara de admisie a aerului a fost, de asemenea, imbunatatita in ceea ce priveste designul sportiv: zona in care partea centrala a grilei radiatorului se uneste cu partea exterioara a fost proiectata in forma de inotatoare de rechin, conferindu-i autovehiculului un aspect mai agresiv. Cadrul geamurilor laterale prezinta insertii cromate la variantele 5 usi si Sports Tourer, in timp ce la GTC partea inferioara este neagra. In spate, cele doua tevi de esapament aduc o forma mai proeminenta barei de protectie, special adaptata. Toate aceste elemente ii confera autovehiculului o postura atletica.

La interiorul variantelor Astra BiTurbo, tapiteriile din material textil sau piele de culoare Negru Jet se combina cu nuanta Rosu Magic utilizata pentru marginile scaunelor.  Cusaturile si tivurile scaunelor, insertiile portierelor si maneta schimbatorului de viteze de culoare Rosu Magic accentueaza atmosfera sportiva din interior. Un nou volan din piele cu sectiunea inferioara plata si covorasele speciale cu margini rosii sunt, de asemenea, elemente sport ale interiorului modelelor Astra BiTurbo.

Cel mai puternic model diesel dezvoltat pana in prezent, Opel Astra BiTurbo este prevazut, de asemenea, cu multe alte functii premium de sporire a nivelului de siguranta si confort disponibile pentru noua gama de modele Astra. Acestea includ a doua generatie a camerei video frontale Opel Eye, cu asistentul optimizat pentru recunoasterea indicatoarelor rutiere (TSA II), sistemul de avertizare la depasirea benzii de circulatie (LDW), functia de indicare a distantei de urmarire (FDI) si sistemul de avertizare privind o coliziune frontala (FCA). Modelele BiTurbo Sports Tourer si cu cinci usi sunt prevazute cu o camera video pentru mers inapoi.

Dinamica de conducere a variantei BiTurbo a modelului Astra a fost imbunatatita prin modificarea bucselor, reducerea garzii la sol cu ajutorul arcurilor mai rigide si o noua punte spate cu efect de ruliu minimizat. Pe langa actualele caracteristici dinamice de conducere ale modelului Astra, clientii pot opta pentru sistemul mecatronic inteligent FlexRide de la Opel, care se adapteaza automat la conditiile de drum si ofera trei moduri de functionare: modul standard, modul „Tour” pentru o calatorie confortabila si modul „Sport” pentru un stil de conducere mai dinamic. Sistemul FlexRide special adaptat pentru varianta BiTurbo garanteaza o performanta optima in timpul conducerii si un raspuns mai prompt din partea autovehiculului.

La fel ca toate modelele GTC Astra si OPC, varianta GTC Astra BiTurbo este echipata standard cu suspensia HiPerStrut (High Performance Struts) pe puntea fata, pentru o conducere si o manevrabilitate si mai sportive. Aceasta suspensie imbunatateste aderenta, sporeste puterea in viraje si reduce in mod semnificativ fenomenul de miscare violenta a volanului provocata de cuplul ridicat la acceleratia brusca, permitandu-i soferului sa se bucure din plin de performanta autovehiculului.