Noua Toyota Auris, la Paris 2012

21 august 2012



Se incing spiritele in segmentul european al compactelor! Capul de afis al toamnei va fi modelul de referinta al acestui segment, Volkswagen Golf. Impreuna cu Golf VII, la Paris isi va face debutul si noua generatie a „fratelui” iberic SEAT Leon.

Insa ofensiva Grupului Volkswagen va avea de infruntat o replica pe masura, data de principalul rival la nivel mondial, Toyota. La Paris, gigantul nipon vine cu a doua generatie Auris, un concurent pe masura celebrului Golf.

Noul Auris va avea dimensiuni revizuite, care contribuie la coeficientul aerodinamic (Cx) excelent, de 0,28, si implicit la un consum redus de carburant. Noua generatie Auris masoara 1,46 m inaltime (in scadere cu 5,5 cm), fiind cel mai scund model din clasa. Lungimea a crescut cu 3 cm fata de generatia actuala, pana la 4,27 m. In schimb, ampatamentul a ramas nemodificat: 2,60 m.

Privit din fata, Auris preia noul cod stilistic al marcii, inaugurat de noul Yaris. Au aparut luminile de zi cu LED, iar pe laterale si-a facut aparitia al treilea geam (in spate), iar stalpul central beneficiaza de finisaj negru lacuit. Spatele pare mai masiv, iar grupurile optice in stil „umeri” imprumuta ceva din stilul afisat mai nou de modelele Hyundai – Kia.

Pe lista optionalelor se vor regasi dotari atractive, precum pavilionul panoramic Skyview. Varful de gama va dispune inclusiv de bord imbracat in piele. De altfel, Toyota promite o imbunatatire a calitatii materialelor in general, la noua generatie Auris.

Alte imbunatatiri se regasesc la spatiul pentru pasagerii din spate (2 cm in plus la genunchi) si volumul portbagajului (360 litri), precum si la greutatea totala, in scadere cu pana la 40 kg (in functie de versiune), gratie folosirii unor oteluri speciale.

Toyota spera sa vanda acest model pe piata europeana intr-un mix format din o treime hibrid, o treime pe benzina si o treime diesel. Cele mai mari asteptari pentru versiunile hibrid vor fi, evident, din partea principalelor piete occidentale.