Cel mai rapid MINI: John Cooper Works GP

7 septembrie 2012, Sursa: BMW Group Romania



Doua locuri, 218 CP, frane sport, jante de 17 toli, din aliaj, suspensie reglabila elemente aerodinamice suplimentare, acceleratie de la 0 la 100 km/ora in 6,3 secunde, viteza maxima 242 km/ora, cel mai bun timp pe un tur al buclei Nordschleife de la Nurburgring: 8’23” – acesta este cel mai rapid MINI construit vreodata. Premiera oficiala va fi la Salonul Auto de la Paris 2012, urmand a fi produs intr-o editie limitata de maximum 2.000 de unitati, cu incepere din 2012. Debutul pe piata din Romania este anuntat la sfarsitul acestui an, pretul de inceput fiind de 34.285 euro fara TVA.

Vast echipat cu tehnologie John Cooper Works din motorsport, acest model cu doua locuri se bucura de performante remarcabile care sunt la acelasi nivel cu aspectul distinctiv. Motorul turbo cu patru cilindri, supus unor numeroase modificari si care acum dezvolta 218 CP, suspensia reglabila, sistemul de franare sport foarte performant, jantele din aliaj specifice modelului si pneurile sport asigura o manevrabilitate de exceptie si o bucurie remarcabila a condusului. Disponibile standard, pneurile sport cu tractiune ridicata ofera o aderenta incredibila in viraje, o reactie impecabila la franare si performante impresionate. Si pentru a completa toate acestea, cu o masa proprie de 1.160 kg, MINI John Cooper Works GP este una dintre cele mai usoare masini sport din categoria ei.

MINI John Cooper Works GP este ultima intrupare a traditiei sportive care dateaza de peste 50 de ani, atunci cand legendarul designer de masini sport John Cooper a dezvoltat o versiune a clasicului Mini ce avea sa devina masina de serie care oferea cea mai mare placere a condusului. Automobilul si-a creat si o cariera de succes in motorsport, unde a reusit sa castige de trei ori raliul Monte Carlo si a fost una dintre masinile care au dominat raliurile acelor vremuri. MINI din zilele noastre a continuat aceasta traditie: produsele si modelele John Cooper Works, care au o stransa legatura cu micutul automobil premium originar din Marea Britanie, continua sa fie sinonim cu un nivel inalt al ingineriei din motorsport. Cea mai impresionanta intruchipare de pana acum a acestei pasiuni comune pentru motorsport a fost modelul din 2006, MINI Cooper S, echipat cu kit-ul de tuning John Cooper Works GP. Si acel model a fost produs intr-o editie limitata la 2.000 de unitati si imediat a fost transformat intr-o piesa ravnita de colectionari.

Prin acest automobil deosebit de sportiv, marca John Cooper Works, acum un sub-brand MINI, a ridicat standardul inca o data – noul model a redus cu 18 secunde cel mai bun timp realizat de predecesorul sau pe bucla Nordschleife de la Nurburgring.

Raspunsul deosebit de prompt si capacitatea excelenta de a urca in ture ale motorului de 1,6 litri cu patru cilindri MINI John Cooper Works GP, sunt reflectate si de performantele impresionante. Acest caracter fervent este evidentiat si de pachetul ingineresc de avangarda si de transferul masiv de tehnologie din motorsport. Printre punctele de atractie sunt carterul din aluminiu si prinderile lagarelor, pistoanele armate, chiulasa mai rezistenta, arborele-cotit cu masa redusa si supapele de evacuare umplute cu sodiu. Turbocompresorul twin-scroll produce un nivel ridicat al presiunii de incarcare, iar injectia directa pe benzina asigura o furnizare precisa a combustibilului. Totodata, gestiunea integral variabila a supapelor – bazata pe tehnologia VALVETRONIC patentata de BMW Group – contribuie la maximizarea reactiei si eficientei motorului.

Propulsorul revolutionar reactioneaza instantaneu la comenzile acceleratiei si furnizeaza un cuplu maxim de 260 Nm de la 1.750 rot/min. Pentru un impuls suplimentar in momentul accelerarii, varful curbei de cuplu poate fi urcat, pentru o scurta perioada, la 280 Nm de la 2.000 rot/min, gratie functiei Overboost. Puterea maxima de 218 CP este disponibila la 6.000 rot/min. Aceasta este transferata spre roti prin intermediul unei transmisii manuale cu 6 trepte care este adaptata cu precizie la caracteristicile de performanta ale motorului.

Cuplul impresionant permite ca MINI John Cooper Works GP sa sprinteze de la 0 la 100 km/ora in 6,3 secunde. Reprizele sunt si ele impresionante, timpul pentru a ajunge de la 80 la 120 km/ora – in treapta a cincea – este de 5,9 secunde. Viteza maxima este de 242 km/ora. Motorul cu turbocompresor furnizeaza si o eficienta remarcabila. Aceasta este imbunatatita suplimentar de pachetul MINIMALISM, prin care consumul mediu reusit de MINI John Cooper Works GP in ciclul de testare EU este 7,1 l/100 km, cu un nivel al emisiilor CO2 de 165 grame per kilometru.

Tehnologia exclusiva a suspensiei MINI John Cooper Works GP se bazeaza foarte mult pe motorsport. In premiera pentru un model MINI, acesta dispune de suspensie cu arcuri elicoidale reglabile independent, ceea ce permite ca garda la sol sa fie redusa cu pana la 20 mm. Printre altele, aceasta inseamna ca reglajul suspensiei poate fi ajustat cu finete in functie de conditiile circuitului, ori de cate ori MINI iese pe circuit.

Performantele remarcabile de franare sunt oferite de sistemul de franare MINI John Cooper Works GP derivat din curse, care dispune de discuri de frana – ventilate in fata – cu etriere cu sase pistoane fixe. Discurile fata au diametrul de 330 de milimetri si o grosime de 25 mm, in timp ce discurile de la rotile spate masoara 280 mm (diametru) x 10 mm (grosime). Din nou exclusiv pentru MINI John Cooper Works GP, jantele cu masa redusa – 17 toli, din aliaj – sunt echipate cu pneurile sport 215/40 R17 cu tractiune ridicata. Optional, pe aceleasi jante sunt disponibile si pneurile cu dimensiunea standard, 205/45 R17, ceea ce ofera un bun echilibru sportiv intre performante si manevrabilitatea buna in conditii de umezeala sau temperaturi joase. Jantele 7.5 x 17 H2 ET45, care au fost special dezvoltate pentru MINI John Cooper Works GP, sunt derivate de la modelul de curse MINI Challenge si dispun de contururi usoare pe muchii.

La MINI John Cooper Works GP, sistemul de control al stabilitatii (DSC / Dynamic Stability Control) nu este combinat DTC, asa cum ar fi cazul in mod normal, ci cu un mod special pentru curse GP. La conducerea brutala, pilotul poate deseori sa nu doreasca interventia ASC (reducerea puterii motorului), asa ca acest sistem ofera in schimb franare ASC, bazata pe subfunctia EDLC (control electronic al blocarii diferentialului). Programul EDLC franeaza rotile pe interiorul virajului, iar puterea care ar fi fost irosita cu aceste roti este redirectionata spre rotile exterioare, unde fortele de contact sunt mai mari.