Noutatile Peugeot la Salonul de la Paris 2012

17 septembrie 2012

Sursa: Comunicat de presa Trust Motors



Salonul Auto de la Paris este un eveniment cheie in industria auto mondiala. Peugeot prezinta la editia din acest an o ofensiva de modele deosebit de competitive, iar starul il reprezinta modelul 208. Peugeot isi reafirma politica de up-market, propune caracteristici deosebit de atractive, isi demonstreaza inca o data inspiratia si expertiza cu concept car-ul Onyx si confirma prin modelele 301 si 2008 accelerarea strategiei de Internationalizare.

Dezvaluite initial ca si concept car-uri in cadrul Salonului Auto de la Geneva, 208 XY si 208 GTi sunt prezentate la Paris in versiunea finala, cu sase luni inainte de lansarea comerciala. Configuratiile cu 3 usi sunt caracterizate de identitatea exterioara puternica, grila speciala, semnatura luminoasa a partii frontale, jantele exclusiviste din aliaj, pe 17 inch, combinatiile sofisticate de materiale si culori, finisajele unice ale interiorului. Chiar inainte de a demara, atat 208 XY, masina de oras sic si exclusivista, cat si 208 GTi, ce reinvie legenda, impartasesc capacitatea de a atrage privirile.

208 XY propune motoare diesel si pe benzina deosebit de performante si economice, care dezvolta puteri de 92 pana la 155 CP. In ceea ce priveste modelul 208 GTi, sasiul sustine cu mandrie toata forta propulsorului de 1.6l THP de 200 CP, asociat cutiei de viteze manuale cu 6 rapoarte scurte.

Modelele 208 XY si 208 GTI reprezinta dovada vie a strategiei de up-market a marcii. In prima jumatate a anului, 161.000 vehicule premium ale marcii au fost vandute la nivel mondial, adica 20% din volumele comercializate, in crestere comparativ cu prima jumatate a anului 2011.

La standul Peugeot, vizitatorii Salonului Auto de la Paris vor descoperi noul RCZ, dezvaluit cu cateva luni inainte de a fi pus in vanzare, precum si caracteristicile restilizate ale coupe-urilor sport compacte care au castigat deja aproape 44.000 de simpatizanti de la lansarea din primavara anului 2010.

Noul RCZ adopta o bara frontala originala, a carei sportivitate accentuata reflecta forta partii spate si liniile caracteristice ale plafonului de tip double-bubble. Noua gama de culori pentru caroserie, noile roti, noua culoare a arcurilor, ambiante interioare noi si variate: atractivitatea si exclusivitatea noului RCZ sunt accentuate de gama variata de culori si combinatii de materiale, atat la exterior cat si la interior, care dau posibilitatea fiecarui client sa-si personalizeze ”propriul” RCZ.

Conceptul RCZ R, lansat la Paris, infrumusetat de nuantele de negru mat si aramiu, anunta aparitia RCZ R – o versiune emblematica a performantei si sportivitatii optimizate, disponibila incepand cu sfarsitul anului 2013. RCZ R va fi echipat cu un nou propulsor pe benzina de 1.6 THP ce dezvolta 260 CP, plasandu-se ca cel mai performant model din istoria Peugeot. Oferind senzatii dinamice intense, RCZ R beneficiaza de rapoarte speciale, asociate unui diferential blocabil Torsen.

La standul Peugeot de la Paris, conform traditiei de exceptie a supermasinilor marcii, modelul Onyx (foto sus) va acapara cu siguranta imaginatia vizitatorilor. Silueta radicala, sculptata, de 4,65 m, cu jante pe 20 inch a concept-car-ului Onyx ascunde inima unui atlet: fixat pe sasiul din fibra de carbon, propulsorul hibrid de 3,0 litri V8 HDi cu 600 CP in pozitie centrala spate si cutia de viteze secventiala in 6 rapoarte sunt rezultatul experientei severe a competitiilor la inalt nivel. Caroseria atrage prin contrastul de materiale si culori: cupru pur pentru aripi si portiere, fibra de carbon negru mat pentru celelalte parti ale caroseriei.

Conturat de insertiile din aluminium, pavilionul vitrat de tip double-bubble dezvaluie structura din fibra de carbon si un compartiment pasageri inovator, o capsula infasurata in material, in care ocupantii se contopesc cu interiorul. In ceea ce priveste designul instrumentelor si al comenzilor, acesta a pornit de la o idee: intuitivitatea, dupa modelul volanului mic sau al comenzilor din aluminiu foarte la indemana.

Cu o experienta de peste 200 ani in domeniul industrial si 120 ani de experienta auto, Peugeot prezinta la Pasris primele realizari ale studioului de design, inaugurat in luna iunie a anului trecut. Peugeot Design Lab urmareste dezvoltarea unor strategii puternice si coerente, in special in vederea consolidarii identitatii, valorilor si cutumelor clientilor exteriori. Prima realizare consta in dezvoltarea de produse non-auto, a serviciilor si experientelor. Asadar, Peugeot Design Lab se imparte pe mai multe segmente: imaginea marcii, creatie, productie si comunicare. Experienta considerabila si resursele tehnice ale Centrului de Design Peugeot confera studioului de design o forta fara precedent, pe trei continente, in Paris, Shangai si Sao Paolo.

In prima jumatate a anului 2012, volumele de vehicule asamblate Peugeot, vandute in afara Europei au crescut cu 7,5% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2011, atingand un numar de 287.000 unitati. Din perspectiva acestei noi strategii, Peugeot prezinta la Paris doua mari realizari in accelerarea demersului de internaIionalizare: 301 si 2008 Concept. Noul Peugeot 301 (foto), prezentat in cele doua zile dedicate presei, a fost conceput pentru a atrage rapid clientii, pentru a permite accesul la vehicule pe o piata in plina extindere: clienti cu pretentii, atrasi de limuzinele confortabile si in acelasi timp accesibile la pret. 301 incorporeaza cele mai noi coduri stilistice ale marcii, pentru a crea un design puternic care sa starneasca emotii si care sa transmita o senzatie de forta. GraIie dimensiunilor (lungimea de 4,44 m), acesta ofera ocupantilor un spatiu generos – un record pe segmentul sau pentru locurile din spate – si un volum portbagaj impresionant: 640 litri.

Conceptul 2008, crossover-ul urban: dupa lansarea ”Conceptului Crossover Urban” la ultimul Salon Auto de la Beijing, Peugeot prezinta publicului un vehicul care se adreseaza universului urban in continua crestere. In Europa, China si America Latina, inginerii si designerii au colaborat pentru a crea acest prototip Peugeot, un model compact, rezultat al alchimiei dintre expertiza marcii in domeniul vehiculelor urbane si know-how, demonstrat de succesul 3008-ului pe segmentul crossover. Conceptul 2008 este un vehicul mic, compact (4,14 m) agil, versatil, cu un stil rafinat si unic, destinat locuitorilor tineri din orase precum Sao Paulo sau Shanghai, Paris, Kuala Lumpur sau Moscova, care iubesc orasul, dar care, in acelasi timp sunt dornici sa evadeze din el. Conceptul 2008 ascunde sub capota un propulsor pe benzina in 3 cilindri de ultima generatie: 1,2 litri turbo cu injectie directa, ce dezvolta o putere de 110 CP.