Volvo V40 Cross Country, un mic XC70

20 septembrie 2012



Chiar daca va duce cu gandul la XC90, nu va asteptati sa se numeasca XC40! Aceasta versiune a noului V40 se va numi Volvo V40 Cross Country. Denumirea de Cross Country, ca la vechile break-uri V70, vrea sa indice clar faptul ca avem de-a face cu un break adaptat, si nu neaparat cu un crossover, ca in cazul modelelor cu indicativ XC.

Noul V40 Cross Country vrea sa imbine, asadar, confortul si eleganta din utilizarea cotidiana, cu aptitudinile dinamice numai bune pentru iesirile pe drumuri ceva mai dificile, la sfarsit de saptamana. Versiunea Cross Country se distinge usor de baza sa "civila": e cu 40 mm  mai inalta si dispune de numeroase protectii pentru caroserie, specifice modelelor off-road.

Interiorul poate fi personalizat cu o gama larga de materiale si culori, inclusiv cu tapiterie din piele, iar lumina ambientala are nu mai putin de 7 versiuni! Modularitatea este asigurata de bancheta spate rabatabila asimetric, scaunul pasagerului fata fiind si el rabatabil, iar podeaua portbagajului este dubla.

Noul V40 Cross Country dispune de 5 motorizari, diesel si benzina. La capitolul benzina retine atentia propulsorul T5 turbo (2,5 litri, 254 CP, 0-100 km/ora in 6,1 secunde, cu AWD si consum mixt de 7,8 litri/100 km). Alte motorizari interesante sunt T4 (1,6 litri, GTDi, de 180 CP), D2 (doar 3,8 litri/100 km) si D4 (5 clindri, 2,0 litri, 177 CP). Toate variantele dispun de sistem de recuperare a energiei la franare si Stop&Start.

Presa auto europeana s-a grabit sa speculeze pe tema aparitiei unei noi niste pe piata auto europeana, cea a compactelor cu veleitati de off-road. V40 ar putea inaugura acest segment, unde rivalele ar trebui sa fie VW Golf VII Alltrack sau Audi A3 Allroad.

Comercializarea va debua in cursul anului viitor, iar preturile nu au fost inca anuntate. Volvo spera sa vanda anual 17.000 de exemplare, jumatate in Europa si 30% in China.