A doua generatie VW Santana, dupa trei decenii

31 octombrie 2012



Santana este un nume de legenda pe piata din China, acolo unde a cunoscut  cel mai mare succes. Celebra berlina de la Volkswagen a fost construita pe platforma celei de-a doua generatii Passat, la inceputul anilor 80. A fost un model creat pentru tarile „in curs de dezvoltare”, cum se spunea pe atunci pietelor emergente, gen China, Mexic, Brazilia ori Argentina.

De departe, cele mai mari vanzari s-au inregistrat in China, unde pana in acest an, vreme de trei decenii, s-au vandut aproape patru milioane de unitati. Practic, Santana a devenit, in timp, cel mai popular model de automobil din China. A venit insa vremea schimbarii chiar si pentru Santana, asa ca Volkswagen a dezvaluit primele imagini si informatii oficiale cu cea de-a doua generatie, dedicata pietei din China.

A doua generatie Santana are un ampatament de 2,60 m (fata de 2,64 la noul Golf si 2,71 la vechiul Passat) si un portbagaj de 480 litri (fata de 380 litri, la Golf VII). Cele trei versiuni de echipare sunt clasicele Trendline, Comfortline si Highline, iar ABS, ESP si 6 airbag-uri intra in dotarea standard.

Motorizarea este formata din doar doua agregate pe benzina, insa nu TSI, ci atmosferice. Sunt motoare in 4 cilindri, de 1,4 litri si 90 CP (consum mediu 5,9 litri/100 km) si 1,6 litri si 110 CP (consum mediu 6,0 litri/100 km).

Ca aspect exterior, noua generatie preia elementele de design prezente la actuala familie de modele Volkswagen. Interiorul a fost si el adus la zi, ca ergonomie, climatizare si control electronic pentru diferite functii.

Noul sedan Santana va fi produs la uzina Volkswagen de la Shanghai.