Pirelli - 140 ani de istorie
12.10.2012
        
Distribuie acest articol!   

Pe 28 ianuarie 1872, era infiintata, la Milano, compania G.B. Pirelli & C., cu scopul de a produce articole din cauciuc elastic, prima de acest gen din Italia. In 1879, G.B. Pirelli & C. incepea productia de cabluri si conductori pentru transmiterea energiei electrice si comunicatii, in curand devenind lider mondial in instalarea de retele telegrafice subacvatice.

In 1890 compania se extinde si, in plus fata de fabricile din Porta Nuova si Ponte Seveso, achizitioneaza terenuri in Milano pentru o noua fabrica care sa produca "anvelope" pentru velocipede, care in timp vor inlocui inelele de cauciuc solid. In 1902 grupul deschide o fabrica in Spania, in apropiere de Barcelona, prima in strainatate, si incepe astfel o perioada de expansiune internationala. Urmeaza unitati de productie in Southampton, Anglia (1913), Buenos Aires, Argentina (1917), Manresa, Spania (1924) si Burton on Trent, Anglia (1928).

In 1907, conducand automobilul sau "Itala", Printul Scipione Borghese, castigator al raliului Paris-Beijing, asigura prima victorie sportiva internationala a Pirelli. Acesta este primul triumf sportiv dintre multe care vor urma, pe doua si patru roti, consolidate de-a lungul anilor de catre personalitati de calibrul lui Nuvolari, Ascari si Fangio.

In 1908 este creat logo-ul "P lung". Ideea a aparut la New York, atunci cand grupul avea nevoie sa-si distinga produsele sale in SUA de cele ale concurentei. Piero si Alberto Pirelli, fiii lui Giovanni Battista Pirelli, care conduceau compania impreuna cu tatal lor din 1904, foloseau un P lung si in semnaturile lor si de acolo a venit ideea logo-ului. Astazi brandul Pirelli este unul dintre cele mai cunoscute in lume si valoarea sa este estimata la 2,27 miliarde de euro.

In 1964 este produs primul calendar Pirelli. Este semnat de Robert Freeman, fotograful turneului Beatles, Magical Mystery Tour. Calendarul a fost un succes imediat si a obtinut statutul de obiect de cult. Calendarul 2013 – fotografiat de Steve McCurry – va fi a 40-a editie.

In anii 1970 Pirelli si Dunlop isi integreaza activitatile industriale si preiau participatii incrucisate. In aceasta perioada, are loc un salt tehnologic care duce la lansarea Cinturato P7, P6 si P8. Extinderea Pirelli continua in anii 1980 cu achizitia, in 1986, a grupului german Metzeler, specializat in anvelope pentru motociclete si care astazi este un brand important in grup.

In 2006, Pirelli deschide prima sa fabrica de anvelope de la Slatina, Romania, care a fost extinsa in 2011.

In luna iunie a anului 2010, dupa o absenta de 19 ani, Pirelli revine in Formula 1 dupa ce a castigat contractul de furnizor exclusiv pentru perioada 2011-2013. Pirelli este, de asemenea, furnizor exclusiv pentru Campionatul Mondial de Superbike si pentru prestigioase campionate monomarca, precum Ferrari Challenge, Lamborghini Blancpain Super Trofeo si Trofeo Maserati.


 
Pirelli este al cincilea mare producator de anvelope din lume din punct de vedere al vanzarilor, care in 2011 au insumat 5,65 miliarde  de euro si 66 de milioane de unitati. Cu o prezenta comerciala in peste 160 de tari, Compania are aproximativ 36.000 de angajati si numara 22 de unitati de productie de anvelope situate pe patru continente si in 13 tari: Italia, Germania, Rusia, Turcia, Romania, China, Egipt, Argentina, Brazilia, Venezuela, Mexic, Statele Unite ale Americii si Marea Britanie.

Pirelli este unul dintre principalii producatori de anvelope high-end si ultra-high-end, segmentul Premium pe care aceasta isi propune sa devina lider mondial pana in 2015. Compania este dedicata cercetarii si dezvoltarii, un domeniu in care investeste aproximativ 3% din veniturile sale totale si 7% din veniturile sale din produse varf de gama, unul dintre cele mai ridicate niveluri din industrie, ceea ce permite Pirelli sa dezvolte in mod constant sisteme inovatoare si de inalta tehnologie pentru productia anvelopelor sale. Activitatile Pirelli Tyre se incadreaza in doua segmente principale: Consumatori, sau anvelope pentru autoturisme, SUV-uri, vehicule utilitare usoare si motociclete; si Industrial, pentru autobuze, camioane si echipamente agricole.

Distribuie acest articol!