Noul BMW Z4, model 2013

4 ianuarie 2013

Sursa: BMW Group Romania



Interactiunea dintre proportiile clasice si tehnologia de ultima ora definesc caracterul inconfundabil al BMW Z4. Cea mai noua versiune a modelului roadster, echipata cu o serie de inovatii suplimentare la nivelul sistemului de propulsie si al dotarilor, este pregatita pentru premiera mondiala la editia 2013 a SalonulUI Auto de la Detroit.

Noul BMW Z4 reprezinta o interpretare traditionala si totodata contemporana a conceptului clasic de roadster. Dotarile exterioare noi, subtilitatile de detaliu interior, noul pachet de echipamente Design Pure Traction, noul model entry-level sDrive18i furnizeaza un impuls unui model care face parte din unul dintre cele mai exclusiviste si emotionale segmente ale industriei auto.

Noul BMW Z4 intra in scena la 25 de ani dupa legendarul BMW Z1. Atunci cand a fost lansat in 1987, la Salonul Auto de la Frankfurt, acel roadster a atras multe priviri – nu numai prin conceptul revolutionar al usilor, ci si datorita agilitatii si manevrabilitatii. Odata cu BMW Z1 a inceput un nou capitol din istoria modelelor BMW roadster – o traditie care a inceput in anii 30 si a culminat cu BMW 328 (castigator Mille Miglia in 1940) si BMW 507 din 1955. In anii 90, BMW Z3 si BMW Z8 au readus la viata traditia bogata a acestor modele. De asemenea, au fost deschizatoare de drum pentru prima generatie BMW Z4 si apoi succesorului acestuia, primul roadster al marcii care a fost echipat cu un hard-top retractabil.

Hard-topul optional BMW Individual  este disponibil in doua culori contrastante, negru mat si Titanium Silver metalizat. Acoperisul poate fi deschis prin apasarea unui buton, un proces ce dureaza 19 secunde si poate fi realizat si atunci cand automobilul se deplaseaza cu viteze de pana la 40 km/ora.

Inca de la lansare, BMW Z4 va dispune de o gama de cinci motorizari pe benzina, clientii putand opta intre cele trei versiuni cu patru cilindri si cele doua cu sase cilindri. Cea mai importanta particularitate a acestora este tehnologia BMW TwinPower Turbo, care asigura un echilibru exceptional intre placerea condusului si consumul de combustibil indiferent de putere.

BMW Z4 sDrive18i va interpreta rolul noului model entry-level. Este echipat cu un motor de 2,0 litri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, care dezvolta o putere maxima de 156 CP la 5.000 rot/min. Noua varianta a motorului cu patru cilindri furnizeaza un cuplu maxim de 240 Nm pe un interval al turatiilor cuprins intre 1.250 si 4.400 rot/min. BMW Z4 sDrive18i este dotat standard cu transmisie manuala cu sase trepte, dar optional poate fi comandata si o cutie de viteze automata, cu opt rapoarte. Noul model accelereaza de la 0 la 100 km/ora in 7,9 secunde (transmisie automata: 8,1 secunde) si atinge o viteza maxima de 221 km/ora (220 km/ora). Consumul mediu de combustibil pentru BMW Z4 sDrive18i in ciclul de testare EU este 6,8 litri/100 km, atat cu transmisie manuala, cat si automata.

Pachetul tehnologic BMW TwinPower Turbo pentru noul BMW Z4 sDrive18i include turbocompresor twin-scroll, injectie directa pe benzina High Precision, control complet variabil al supapelor VALVETRONIC si gestiune variabila continuu a axului cu came Double-Vanos. O versiune identica a acestui pachet tehnologic il regasim si la motoarele – tot versiuni de 2,0 litri – de la BMW Z4 sDrive20i si BMW Z4 sDrive28i. Aceste motoare pot fi comandate cu transmisie automata cu opt trepte, cu clapete de schimbare amplasate pe volan, ca alternativa la cutia de viteze manuala cu sase viteze – dotare standard.

Conducatorii pot utiliza comutatorul Driving Experience Control (dotare standard) pentru a alege configuratia in functie de situatia de moment. Modurile COMFORT, SPORT si SPORT+ pot fi activate prin utilizarea comutatorului de pe consola centrala. Pe langa ajustarea reactiei motorului si a sistemului de stabilitate DSC, modurile influenteaza si caracteristicile de schimbare ale transmisie automate, reactiile functiei Servotronic si gestiunea amortizoarelor controlate electronic, daca sunt incluse in echiparea masinii.

Gama de sisteme de asistare a conducatorului si servicii de mobilitate de la BMW ConnectedDrive a fost si ea extinsa. Noul BMW Z4 poate fi echipat cu dotari precum senzor de ploaie, faruri adaptive si High Beam Assistant (asistare a fazei lungi). Tempomatul cu functie de franare si Park Distance Control (controlul distantei de parcare) cu senzori in fata si in spate sunt si ele disponibile. Daca se opteaza pentru sistemul de navigatie Professional, optiunea ConnectedDrive Services permite utilizarea informatiilor prin internet si a serviciilor de entertainment in interiorul automobilului.

Lansarea pe piata a noului BMW Z4 este programata pentru luna mai 2013.