Cele mai puternice versiuni Porsche 911: Turbo si Turbo S
06.05.2013
        
Distribuie acest articol!   

La o jumatate de secol de la aparitia primului Porsche 911 si la patru decenii de la lansarea primei generatii 911 Turbo, Porsche prezinta noile versiuni sportive 911 Turbo si 911 Turbo S. Acestea vin, ca de obicei, cu un plus de performanta si cu un look clar diferentiat fata de versiunea de baza, lansata in urma cu doi ani si cunoscuta sub numele de cod 991.

Motorizarea este asigurata de un agregat in 6 cilindri de 3,8 litri supraalimentat, cu injectie directa. Noul 911 Turbo dispune de o putere impresionanta, de 520 CP, care ii asigura o acceleratie 0-100 km/ora in 3,2 secunde (cu pachet Sport Chrono Plus). La randul sau, noul 911 Turbo S dispune de 560 CP si sprinteaza 0-100 km/ora in 3,1 secunde. In comparatie cu versiunea precedenta (997), 911 Turbo dispune de 20 CP in plus, iar la 911 Turbo S plusul este de 30 CP.

Cele mai performante versiuni 911 din istorie pot ajunge la 300 km/ora, respectiv 318 km/ora. Toate aceste performante sunt realizate in conditiile reducerii consumului de carburant cu 16%. Astfel, consumul in ciclu mixt declarat de constructor este de 9,7 litri/100 km.

Imbunatatiri se regasesc la aerodinamica activa (eleronul spate are diferite setari), precum si la transmisia integrala, care dispune de o cutie cu dublu ambreiaj PDK in 7 trepte. In premiera pentru versiunile Turbo, nu mai exista transmisie manuala, iar rotile spate pot vira pana la 2,8 grade, in functie de viteza de rulare.

“Semnatura luminoasa” a acestor versiuni este asigurata de farurile cu tehnologie LED. Porsche nu face rabat nici in materie de lux, astfel ca la interior se regasesc tapiteria din piele, sistemul audio Bose si o serie de sisteme avansate de asistare a condusului.

Caroseria este mai lunga si mai lata in comparatie cu celelalte versiuni 911, iar jantele sunt pe 20 inch, iar la 911 Turbo S au sistem de prindere derivat din competitii.

Premiera mondiala este asteptata in septembrie, in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, acolo unde, in 1973, se lansa primul 911 Turbo. Pretul de plecare va fi de peste 160.000 de euro, respectiv putin sub 200.000 de euro.

Distribuie acest articol!