Noul BMW X5 - primele informatii oficiale
31.05.2013
        
Distribuie acest articol!   
A treia generatie BMW X5, fondatorul segmentului Sports Activity Vehicle si liderul global in segment, impune noi standarde privind designul dinamic, spatiul si versatilitatea remarcabila, dar si prin placerea eficienta a condusului. De la debutul primului model, in 1999, au fost livrate mai mult de 1,3 milioane de modele catre clienti. In Romania, BMW X5 este cel mai important model al marcii, ocupand constant prima pozitie in topul vanzarilor marcii incepand cu 2008.
 
Noul BMW X5 reprezinta o evolutie a designului fata de modelul anterior intr-o linie care aduce o imagine cu un plus de dinamism si forta. Noul design se remarca prin farurile circulare duble ce se extind in grila BMW a radiatorului, silueta extinsa elegant cu linia laterala marcata de pasajele musculoase ale rotilor, cu designul fata si spate evidentiat de linii orizontale si suprafete proeminente, dar si prin accentul pe optimizarea aerodinamica. O serie de elemente noi sunt integrate armonios in limbajul general de design, incluzand Air Curtains si Air Breathers pentru rotile fata si Aero Blades  pentru luneta. S-a obtinut astfel un coeficient aerodinamic deosebit (Cd) de redus, de numai 0,31 (in cazul X5 xDrive30d).
 
In plus, sunt oferite in premiera posibilitati de personalizare speciale, clientii putand opta intre noile pachete Design Pure Experience, Design Pure Excellence dar si M Sport, dotari de exterior si interior pot fi comandate in aproape orice combinatie. Se asigura astfel posibilitatea de a opta intre mai multe configuratii care schimba caracterul masinii intre robust si puternic, dinamic sau elegant si luxos.
 
 
La interior se remarca spatiul generos, ambianta luxoasa si atentia pentru materialele folosite. Structura orizontala, in straturi, a panoului de bord, subliniaza latimea si spatiul interior. Tema liniilor orizontale este preluata si de insertiile din bord ce se extind in decoratiunile usilor fata si sunt continuate apoi in panourile usilor spate. Designul tridimensional al suprafetelor genereaza contraste puternice si subliniaza atentia pentru detalii si calitatea finisajelor.
 
Operare automata a hayonului este in echiparea standard, hayonul putand fi deschis si inchis prin telecomanda si din zona conducatorului. Scaunele confort si un al treilea rand suplimentar de scaune sunt disponibile optional. Ergonomia este asigurata si de zonele de depozitare extinse si de bancheta spate cu spatar rabatabil in raport 40:20:40, dar si de capacitatea marita a portbagajului: 650 – 1.870 de litri.
 
Trei variante de motorizare vor fi disponibile la lansare: BMW X5 xDrive50i cu noua generatie de motor V8 pe benzina (450 CP), BMW X5 xDrive30d cu propulsor diesel cu sase cilindri (258 CP) si BMW X5 M50d, model M Performance, cu motor diesel triturbo cu sase cilindri (381 CP). In luna decembrie 2013, BMW X5 xDrive40d, BMW X5 xDrive35i, BMW X5 xDrive25d si BMW X5 sDrive25d (emisii CO2 149 g/km) vor fi adaugate in gama.
 
Comutator Driving Experience Control este disponibil standard, permitand reglarea comportamentului dinamic al masinii intre ECO PRO, CONFORT, SPORT si SPORT +. Eforturile pentru reducerea consumului de combustibil includ acum solutii pentru minimizarea masei, optimizarea aerodinamica suplimentara prin elemente noi de caroserie (Air Curtains, Air Breathers, Aero Blades), tehnologia TwinPower Turbo pentru motoare, transmisia automata cu opt trepte, functiile Auto Start-Stop si Brake Energy Regeneration si modul ECO PRO care integreaza functia coasting la ridicarea piciorului de pe pedala de acceleratie (rulare in gol, cu motorul decuplat de la transmisie la viteze intre 50 si 160 km/ora). Toate modelele vor indeplini standardele de emisii Euro 6. In plus, toate modele beneficiaza acum de sistemul „Launch control“ integrat in functiile cutiei automate cu opt trepte.
 
 
Ca urmare a acestor masuri s-au optimizat atat performantele dinamice, cat si consumul pentru toate variantele de motorizare. BMW X5 xDrive30d este acum cu 0,7 secunde mai rapid pentru sprintul 0-100 km/ora si inregistreaza un consum cu 15% mai mic.
 
Suspensia M Adaptiva, dar si Pachetele Comfort, Dynamic si Professional pentru suspensia adaptiva pot fi comandate pentru a imbunatati proprietatile sportive si confortul calatoriei. In timp ce pachetul Dynamic include, alaturi de Dynamic Performance Control, si sistemul de bare stabilizatoare active pentru reducerea ruliului, Dynamic Drive. Pachetul Comfort include suspensia pneumatica pentru puntea spate si amortizoare adaptive Dynamic Damping Control. In final, Pachetul Professional le reuneste pe primele doua. A patra optiune, Suspensia M Adaptiva, include sistemul de amortizoare adaptive Dynamic Peformance Control, puntea spate cu suspensie pneumatica precum si setari mai sportive ale suspensiei.
 
Electric Power Steering (servodirectie electrica) este disponibila standard, in timp ce sistemul Active Steering (directie activa), unic in segment, este disponibil optional. Acesta variaza raportul dintre cursa volanului si raza de bracare a rotilor in functie de viteza. Astfel, la viteze mici, pentru manevre usoare, rotirea volanului se traduce printr-un raspuns prompt al directiei, in timp ce la viteze mari cursa se mareste pentru mai mult control  si stabilitate.
 
 
 
Sistemul de tractiune integrala BMW xDrive este acum disponibil si cu Dynamic Performance Control ca parte a pachetelor Dynamic si Professional pentru suspensia adaptiva. Acesta asigura distributia dinamica a cuplului pe puntea spate, astfel ca in contextul abordarii dinamice a virajelor pana la 100% din puterea motorului putand fi distribuita pe o singura roata pentru agilitate remarcabila.
 
Mai multe inovatii in gama BMW ConnectedDrive pun la dispozitia lui BMW X5 un arsenal impresionant de tehnologii. BMW Head-Up Display cu spectru integral de culori si afisare noua ofera posibilitatea de afisare a unui set extins de informatii pe parbriz, de la date ale sistemului de navigatie, informatii de avertizare de la diferite sisteme, inclusiv limita legala de viteza, pana la viteza de rulare. BMW Night Vision vine acum cu detectarea oamenilor si animalelor si Dynamic Light Spot (spot luminos dinamic) pentru evidentierea acestora atunci cand se afla pe sau aproape de carosabil. O alta noutate este BMW Parking Assistant, sistem de parcare automata pentru parcare laterala si garare, in timp ce sistemul Traffic Jam Assistant asigura condusul autonom pentru viteze de pana la 40 km/ora (sistemul pastreaza distanta automat fata de traficul din fata, cu posibilitatea de franare autonoma si in acelasi timp pastreaza automobilul pe banda chiar si in viraje prin ajustari automate ale directiei). Suplimentar sistemul Colision and Pedestrian Warining functioneaza pana la viteze de 60 km/ora si franeaza pentru evitarea coliziunilor cu alte automobile din trafic si pietoni.
 
Sunt disponibile doua pachete care inglobeaza mai multe dintre aceste sisteme. Primul Driving Assistant ce include Lane Departure Warning (avertizare la parasirea benzii), dar si Collision Warning and Pedestrian Warning. Al doilea este Driving Assistant Plus cu Active Cruise Control (tempomat activ) cu functie Stop & Go, care include franare pana la oprire si Traffic Jam Assistant.
 
Alaturi de toate acestea, sunt disponibile si sisteme deja cunoscute de la generatiile anterioare, asa cum este functia pentru parcare Sorrund View, Lane Change Warning (avertizare la schimbarea benzii), Lane Departure Warning (avertizare la parasirea benzii), Speed Limit Info (informatii cu privire la limita de viteza si restrictii de depasire), dar si gama extinsa de functii Internet care are in prim-plan pachetul BMW Apps.
 
Noul display central iDrive cu design tip „flat-screen” are o diagonala de 10,25 inch (26,04 cm) si vine in premiera cu un Touch Controller (controler cu suprafata tactila, disponibil cu sistemul optional de navigatie). Tot o premiera este disponibilitatea sistemului de sonorizare Bang & Olufsen High End Surround.

Distribuie acest articol!