BMW M5 si M6, din iulie si in Romania
28.06.2013
        
Distribuie acest articol!   

Incepand cu luna iulie 2013, debuteaza o serie de noutati care aduc un plus de dinamism celor mai puternice si rapide modele create vreodata de BMW. Astfel, noul BMW M5 revine intr-o forma restilizata si cu un plus de echipamente, in timp ce Pachetul Competition debuteaza atat pe modele BMW M6, cat si pe M5, aducand un plus de putere si mai multe elemente dedicate pentru a aduce un plus de performanta.

Cel mai rapid sedan construit de M GmbH vreodata va debuta in iulie 2013 intr-o versiune cu accente noi de design, un pachet Competition optional pentru performante mai impresionante si optiuni extinse BMW Individual si BMW ConnectedDrive. Desi a trecut printr-o serie de modificari, noul BMW M5 este disponibil la acelasi pret de 86.500 euro fara TVA.

BMW M5 este propulsat de un motor V8 de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo si o putere maxima de 560 CP. In combinatie cu transmisia M cu dublu ambreiaj, cu 7 trepte, diferentialul M activ de pe puntea spate si tehnologia suspensiei reglata pe baza experientelor din motorsport, acest propulsor de turatie inalta garanteaza performante dinamice remarcabile. Pentru prima data la un model M, motorul inglobeaza tehnologiile Twin PowerTurbo cu twin scroll, VANOS si Valvetronic. Se remarca regimul de functionare la turatie inalta cu o putere maxima obtinuta pe intervalul 6.000 -7.000 rot/min si un cuplul maxim pe intervalul 1.500-5.750 rot/min.

Suplimentar, Pachetul Competition a fost conceput special pentru a impulsiona proprietatile de manevrabilitate ale BMW M5. Cu pachetul Competition, puterea motorului V8 cu tehnologie M TwinPower Turbo a crescut la 575 CP. In plus, sunt disponibile optional si noile frane M din carbon ceramic, pentru performante de franare sustinute intr-un regim sportiv de condus.

O noutate estetica importanta este grila M a radiatorului cu sigla M plasata in partea din dreapta si cu bare verticale care preiau designul "double-spoke" al jantelor M din aliaj usor. Pe langa farurile cu xenon din echiparea standard, optional sunt disponibile si faruri LED adaptive, deosebit de performante. O dotare standard la BMW M5 sunt stopurile cu design nou, cu benzi luminoase LED foarte subtiri care genereaza un contrast deosebit si adauga un aspect inconfundabil pe timp de noapte.

Sentimentul autentic M este transmis si de volanul M imbracat cu piele, al carui design nou preia aceleasi repere estetice de la jantele "double-spoke". Interiorul sedanului beneficiaza de o crestere a volumului de stocare de sub cotiera de pe consola centrala. Afisajul de control disponibil la sistemul de operare iDrive (dotare standard) dispune acum de decoratiuni cromate pe lateral. In premiera, controlerul iDrive cu functie touch, disponibil optional, ofera o suprafata tactila care permite, de exemplu, introducerea caracterelor cand se programeaza destinatia in sistemul de navigatie.

Gama extinsa de dotari BMW ConnectedDrive asigura mentinerea noului BMW M5 in pole position atunci cand vine vorba de conectarea inteligenta. Sistemele inovatoare de asistare a conducatorului si serviciile de mobilitate optimizeaza siguranta si confortul in timpul condusului, precum si utilizarea programelor de infotainment. Noul sistem Driving Assistant combina Lane Departure Warning (avertizare la parasirea benzii) cu Collision Warning (avertizare in caz de accident) ce include functia de franare. Camera sistemului, montata in aria parbrizului, inregistreaza vehiculele si pietonii si ofera conducatorului semnale de avertizare acustica si vizuala in cazul detectarii unei coliziuni posibile. In situatii critice este activata franarea cu risc moderat. High Beam Assistant (asistare a fazei lungi) fara efect de orbire este disponibila optional pentru BMW M5, in timp ce sistemul Lane Change Warning (avertizare la schimbarea benzii) poate fi utilizat la viteze de peste 20 km/ora.

Unice in segment, functiile extinse de internet, disponibile si in Romania, permit utilizatorului accesul la un pachet bogat de aplicatii care, suplimentar, se extinde permanent. Sunt astfel disponibile functii de streaming audio si web radio precum Deezer sau aplicatii social media precum Facebook si Twitter.

Datorita pachetului Competition, puterea motorului V8 cu tehnologie M TwinPower Turbo, care echipeaza modelele BMW M5, BMW M6 Coupe, BMW M6 Cabriolet si BMW M6 Gran Coupe, creste la 575 CP. In acelasi timp, dezvoltatorii BMW M GmbH au efectuat numeroase modificari la reglajul sasiului. Pe langa suspensie si sistemele de amortizare, barele stabilizatoare au fost reglate si mai rigid. La BMW M5, acest reglaj a avut ca rezultat reducerea garzii la sol cu aproximativ 10 mm. Potentialul intrinsec al designului puntii spate – bazat pe principiul derivat din motorsport, cu subcadrul puntii spate prins cu suruburi de caroserie – si elastocinematica puntii fata, calculata cu si mai mare precizie, sunt exploatate la maximum la modelele cu pachet Competition – obiectivul este imbunatatirea preciziei condusului.

Diferentialul M Activ din raportul final – standard la toate modelele – dispune de propria unitate de control in cominatie cu pachetul Competition. Noua directie hidraulica cu pinion si cremaliera, cu functia Servotronic specifica modelelor M, asigura un control mai direct care permite un contact ferm si sigur cu drumul, dar si o crestere suplimentara a agilitatii in viraje.

Pe langa aceasta, configurarea sistemului de control al sasiului a fost adaptat la profilul specific al suspensiei. Cu pachetul Competition, Modul M Dynamic (MDM) al sistemului DSC (Dynamic Stability Control / controlul dinamic al stabilitatii) este orientat si mai mult spre caracteristici de manevrabilitate sportiva. Suplimentar, pachetul include jante M de 20 de inch, din aliaj usor si cu design exclusiv, si sistem de evacuare sport, cu tevi de esapament M duble de culoare neagra, care confera o nota sportiva inconfundabila atat din punct de vedere al aspectului, cat si al acusticii.

Imbunatatite suplimentar datorita pachetului Competition, profilul de performanta al motorului, sasiul si experienta acustica au un impact pozitiv si asupra setarii automobilului, care poate fi configurata prin apasarea unui buton care alege modurile Comfort, Sport sau Sport+. Cu influenta asupra tuturor sistemelor automobilului, asigura o flexibilitate si mai mare intre un stil de condus relaxat si confortabil, pana la o sportivitate dusa la limita. Aceasta diferentiere poate fi controlata in detaliu si cu ajutorul butoanelor M Drive de pe volan, pentru o transformare instantanee a caracteristicilor automobilului.

Pachetul Competition permite caracteristici de performanta optimizate la toate modelele, asa cum demonstreaza cele 0,1 secunde scazute din timpul de sprint 0-100 km/ora si 0,2 secunde pentru accelerarea de la 0 la 200 km/ora. Dinamica in viraje si elasticitatea au fost si ele imbunatatite – ceva ce este observat la condusul zilnic, dar este experimentat la maximum pe circuit. In special impreuna cu franele M din carbon ceramic – dotare optionala -, toate calitatile dinamice asociate cu automobilele BMW M sunt inca o data amplificate.

Noul pachet este disponibil in Romania cu un pret de 7.215 euro fara TVA pentru modelele BMW M6 si 7.470 euro fara TVA pentru BMW M5.

Distribuie acest articol!