Skoda Rapid Spaceback – oficial

15 iulie 2013, Sursa: comunicat de presa Skoda Auto



Skoda a prezentat astazi primele imagini si informatii referitoare la versiunea Spaceback a compactei Rapid. Fara indoiala, arhitectura care situeaza noua compacta undeva intre un hatchback si un break, mai ales in versiunea cu pavilion panoramic din sticla, ne duce cu gandul la Audi A3 Sportback.

Spaceback este versiunea cu 5 usi si hayon a “clasicului” Rapid. Linia generala este dinamica, in noul stil Skoda, iar pavilionul vitrat integral si sticla hayonului plonjand pana deasupra placutei de inamtriculate spate sunt idei de-a dreptul indraznete pentru un brand atat de “cuminte” precum Skoda!

Ca de obicei la Skoda, este propus un interior spatios, cu cel mai mare loc in zona capului si pentru picioare, in spate, din acest segment. Lungimea totala este cu 18 cm mai mica decat la sedan, de 4,30 m, volumul portbagajului fiind redus de la 550 la 415 litri. De retinut, insa, ca un Audi A3 Sportback ofera, la aceeasi lungime, un portbagaj de doar 380 litri!

Spaceback va beneficia de toate motorizarile din gama Rapid, patru pe benzina si doua diesel, cu puteri intre 75 si 122 CP. Singura noutate va fi motorul TDI de 1.6 litri si 90 CP. Noua versiune va fi prezentata oficial in luna septembrie, in cadrul Salonului de la Frankfurt. Vanzarile in Europa vor debuta o luna mai tarziu.

Apropo de modelul Rapid, producatorul ceh a anuntat recent cateva imbunatatiri ce privesc lista de dotari a acestuia, in versiunea 2014. In principal, noutatile sunt un nou motor diesel, noile farurui cu xenon, cateva detalii ce tin de materialele folosite la interior, un sistem de infotainment revizuit si un volan nou, in trei spite.

Noutatile vor fi oferite la vanzare de la inceputul lunii august 2013. Proiectoarele cu xenon vor fi disponibile ca dotare optionala.

Skoda va introduce pe Rapid un nou motor de 1,6 litri TDI de 90 CP, care va fi cel mai mic diesel disponibil pe acest model. Optional, acesta va fi disponibil in combinatie cu pachetul Green tec (sistem start/stop, recuperarea energiei la franare si anvelope cu rezistenta redusa la rulare). Rezultatul: un consum mediu mixt de doar 3,9 litri/100 km, cu emisii de CO2 de 104 g/km. Motorul va fi disponibil asociat cu o transmisie manuala in 5 trepte sau cu una automata cu 7 trepte si dublu ambreiaj.