Adio Scuderia, iata noul Ferrari 458 Speciale

21 august 2013



Descendent al spectaculoaselor 360 Stradale si 430 Scuderia, noul Ferrari 458 Speciale isi va face debutul public peste putin timp, in cadrul Salonului de la Frankfurt. Vorbim de versiunea extrema a modelului 458, ceea ce explica inlocuirea terminatiei Italia din nume, cu Speciale. Un alt detaliu care face ca acest model sa fie unul special il constituie echiparea cu o serie de noutati exclusive, care se vor regasi pe viitor la intreaga gama Ferrari.

Noutatile incep de la exterior, cu banda tripla longitudinala in alb si albastru, cu trimitere la 250 GT Tour de France de la finele anilor 50. Noutatile sunt insa mai profunde – cei de la centrul de stil Ferrari, in colaborare cu Pininfarina, au “prelucrat” exteriorul, reusind cel mai aerodinamic model din istoria marcii Ferrari!

Chiar si motorul V8, castigator doi ani la rand al titlului de “motorul anului” la categoria sa, a primit imbunatatiri. Acest V8 de 4,5 litri amplasat central spate dezvolta 605 CP la 9.000 rot/min si 540 Nm la 6.000 rot/min, deci cu 35 CP mai mult! Asadar, 135 CP/litru si doar 2,13 kg/CP, avand in vedere ca are doar 1.290 kg. Cifre demne de cel mai performant V8 aspirat din toate timpurile!

La asa motor, performantele sunt pe masura: 0-100 km/ora in 3 secunde (fata de 3,3 secunde, pentru 458 Italia) si 0-200 km/ora in 9,1 secunde. Are cel mai scurt timp de raspuns al cutiei de viteze (0,060 secunde) si cea mai ridicata acceleratie laterala (1,33 G) dintre toate modelele de serie.

Pentru a beneficia din plin de aceasta putere, 458 Speciale are integrat sistemul Side Slip angle Control (SSC), care permite un control mai bun, pana la limita aderentei, combinat cu diferentialul electronic E-Diff si pneurile Michelin Pilot Sport cup2 special create pentru acest model.

La interior, 458 Speciale a ramas foarte apropiat de 458 Italia, dominante fiind, evident, materialele si finisajele tipice modelelor supersport – Alcantara, fibra de carbon, aluminiu, cusaturi cu rosu. De remarcat solutia eleganta de amplasare a catorva comenzi – “suspendate” pe consola centrala!