Ce aduce nou Dacia Duster facelift

17 septembrie 2013

Sursa: comunicat de presa Dacia



Principalele noutati inglobate in noua versiune facelift a Daciei Duster, prezentata zilele acestea, la Salonul de la Frankfurt, se regasesc descrise succint aici. Cateva extrase din comunicatul de presa difuzat de Dacia, cu aceasta ocazie, formeaza textul de mai jos.

In partea frontala se remarca noul calandru cu bandouri orizontale cromate si o noua grila a radiatorului, incadrata de  blocuri optice redesenate, care integreaza de acum si lumini de zi. Noile bare de pavilion longitudinale, care poarta inscriptia Duster, accentueaza caracterul de SUV al masinii. Jantele de aluminiu, cu aspect „dark metal”, de 16 inch, alaturi de pneurile „Mud and Snow”, dau un plus de dinamism Noului Duster. In partea din spate, noile blocuri optice reiau linia stilistica a partii frontale, in special prin prezenta elementelor cromate. Ornamentul de esapament cromat, precum si noua inscriptie „4WD”, completeaza evolutiile de design exterior si reafirma personalitatea puternica a noului Duster. O noua culoare, Gris Comete, este de acum disponibila pentru noua Dacia Duster.

Si interiorul este nou, modern si confortabil. Plansa de bord, complet redesenata, dispune de o consola centrala incadrata de doua baghete verticale ce accentueaza impresia de robustete. Noua Dacia Duster propune patru tapiterii noi, printre care una de piele, in functie de nivelul de echipare. Scaunele cu un design nou ofera un plus de confort pasagerilor, in timp ce spatarul banchetei spate a fost ranforsat.
Nuantele disponibile la interior, mai sobre, intaresc caracterul masculin al noii Dacia Duster si apartenenta sa la universul 4×4.

Pentru a sublinia designul si caracteristicile 4×4 ale Noului Duster, Dacia ofera numeroase posibilitati de personalizare prin intermediul unei game largi de accesorii. Pentru a accentua si mai mult aspectul robust si personalitatea Noii Dacia Duster, clientii au la dispozitie doua pachete speciale. Primul dintre acestea, numit pack „Adventure”, include protectii laterale si pentru pasajele rotilor, in timp ce al doilea, intitulat pack „Off-road”, include un set de praguri laterale si un bull bar.

La interior sunt disponibile noi elemente de protectie, utile in cele mai diverse situatii: o gama de covorase (inclusiv pentru portbagaj), un separator pentru spatiul de bagaje si huse pentru scaune. In plus, cei care doresc pot comanda noile bare de pavilion transversale, care pot sustine o greutate de pana la 100 kg, precum si o protectie de portbagaj.

Noua Dacia Duster ofera mai multe prestatii si echipamente  la un pret competitiv: Dacia MEDIA NAV, sistemul multimedia complet cu bluetooth si sistem de navigatie incorporat (in functie de versiune) sau Dacia Plug & Radio, un sistem multimedia simplu si eficient care include radio, CD player cu MP3, Bluetooth si prize USB si Jack.

Noua Dacia Duster propune multiple echipamente utile, in functie de versiune: regulator/limitator de viteza, asistenta la parcarea cu spatele, inchiderea centralizata a portierelor la plecare si indicator al temperaturii exterioare. Butoanele de actionare a geamurilor electrice sunt pozitionate pe panourile portierelor si dispun de comanda cu impuls pe partea soferului.

Noul model dispune in  serie de sistem de control dinamic al traiectoriei (ASR-ESP). Acesta asigura stabilitatea vehiculului in conditiile cele mai dificile, cum ar fi evitarea unui obstacol, pierderea aderentei in viraj sau condusul pe sosele alunecoase. Sistemul de asistenta la franarea de urgenta (AFU) completeaza dispozitivul de anti-blocare a rotilor (ABS). Pentru a garanta un nivel bun de protectie a ocupantilor, Noua Dacia Duster este echipata (inca de la primul nivel de echipare) cu airbag-uri frontale sofer si pasager, precum si cu airbag-uri laterale cap-torace.

Noul Duster inaugureaza in gama Dacia motorul pe benzina 1.2 TCe de 125 CP. Acest propulsor cu 4 cilindri si injectie directa dezvolta 90% din cuplul maxim inca de la 1.500 rot/min. Noul bloc este nu doar performant, ci si economic in exploatare, avand un cost de utilizare redus: un consum de numai 6,0 litri/100km si un lant de distributie cu garantie pe viata, care nu necesita intretinere. Acest motor este cuplat la o cutie de viteze manuala cu 6 trepte.

Motorul 1.6 16v de 105 CP este in continuare disponibil atat pentru versiunile 4×2 cat si 4×4, iar in anumite tari si in versiunea cu GPL, care asigura un cost de utilizare scazut. Pentru cei care prefera motorizarile diesel, sunt disponibile doua versiuni: 1.5 dCi de 90 CP si 1.5 dCi de 110 CP.